تاپ خبر۲۴: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این کفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد : پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مختومه است. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دکتر محمد فطانت در چهارمین نشست خبری خود با بیان اینکه در بین نخبگان […]

تاپ خبر۲۴: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این کفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد : پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مختومه است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دکتر محمد فطانت در چهارمین نشست خبری خود با بیان اینکه در بین نخبگان اقتصادی کشور موضوع خروج پتروشیمی از بورس کالای ایران برگشت به عقب تلقی می شود، گفت : باتوجه به اعلام موضع دولت در این رابطه به نظر می رسد که پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مختومه است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه کارشناسان اقتصادی بر باقی ماندن محصولات پتروشیمی در بورس کالا اجماع دارند، افزود : طی جلسات متعددی که مجموعه بازار سرمایه و مسئولان بورس کالای ایران با تصمیم گیران این حوزه داشته اند، استدلال ها و آمارهای مربوط به معاملات پتروشیمی ها در بورس کالا مطرح شده است که به نظر می رسد، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه قانع شده باشند.
فطانت در رابطه با عرضه محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا گفت : هم اکنون بخشی از محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا عرضه و معامله می شود که امیدواریم با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، عمده عرضه محصولات در این بورس با مکانیسم شفاف متمرکز شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین با اعلام این خبر که تامین مالی پتروشیمی ها در دستور کار بورس کالا قرار گرفته است، اظهار کرد: تامین سرمایه در گردش پتروشیمی ها می تواند جاذبه بزرگ برای حضور مستمر آنها در بورس کالا باشد.