تاپ خبر۲۴: شرکت هواپیمایی اتحاد (خط هوایی ملی امارات متحده عربی)، اعلام کرد: این شرکت هوایی که پروازهای خود به تهران را از دسامبر سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده، در حال حاضر با هفته‌ای سه پرواز، تهران و ابوظبی را به یکدیگر متصل می‌کند. طبق اعلام این شرکت، اتحاد در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ میلیون […]

تاپ خبر۲۴: شرکت هواپیمایی اتحاد (خط هوایی ملی امارات متحده عربی)، اعلام کرد: این شرکت هوایی که پروازهای خود به تهران را از دسامبر سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده، در حال حاضر با هفته‌ای سه پرواز، تهران و ابوظبی را به یکدیگر متصل می‌کند.

طبق اعلام این شرکت، اتحاد در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در شبکه پروازهای بین‌المللی خود جابجا کرده که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی رشدی معادل ۲۳درصد را نشان می‌دهد.

بر این اساس شرکت هواپیمایی اتحاد ۷۴ درصد از کل ۱۹میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر عبوری از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را جابه‌جا کرده است. در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ مقصد جدید شامل مدینه منوره‌، جیپور‌، زوریخ‌، پرت‌، رم‌، ایروان‌، پوکت‌، لس‌آنجلس‌، سان‌فرانسیسکو و دالاس به شبکه پروازهای بین‌المللی اتحاد اضافه شده است؛ این شرکت همچنین پروازهای خود به ۲۳ مقصد جاری را نیز افزایش داده است.

در سال گذشته میلادی، شرکت اتحاد با سرمایه‌گذاری معادل ۶۵۰ میلیون یورو‌، ۴۹درصد سهام شرکت هواپیمایی «الیتالیا» را خریداری کرد و از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ شریک تجاری این خط هوایی شد.

در زمینه حمل بار نیز این شرکت با حمل بیش از۵۸۰ هزارتن بار در سال ۲۰۱۴، رشدی معادل ۱۷درصد را نسبت به سال ما قبل آن نشان می‌دهد؛ این مقدار حدود ۹۰ درصد کل بار وارداتی‌، صادراتی و عبوری از فرودگاه ابوظبی است.

تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد کل هواپیما‌های ناوگان اتحاد به ۱۱۰ فروند با متوسط سن ۵٫۵ سال رسید که از نظر تعداد در مقایسه با سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش داشته است؛ در ماه دسامبر سال گذشته نیز اولین هواپیمای ایرباس ۳۸۰-A و بوئینگ ۹-۷۸۷ به این خط هوایی تحویل داده شد.

گفتنی است، اتحاد در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شده و مرکز آن در ابوظبی واقع است. این خط هوایی در حال حاضر به ۱۱۱ مقصد در سراسر جهان پروازهای مسافری و باری انجام می‌دهد.