تاپ خبر۲۴: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت این بدهی در سال ۱۴۰۰، می‌تواند صرف تکمیل متناسب‌سازی حقوق مستمری ‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: یکی از […]

تاپ خبر۲۴: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت این بدهی در سال ۱۴۰۰، می‌تواند صرف تکمیل متناسب‌سازی حقوق مستمری ‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: یکی از مطالبات اساسی بازنشستگان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق بود که حدود ۱۴ سال به منظور تصویب کلیت طرح در قانون برنامه ششم توسعه به طول انجامید.
وی افزود: افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم سالیانه و اجرای طرح متناسب سازی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از مهمترین مطالبات بازنشستگان به شمار می‌رفت.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار و مورچه خورت در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بند(ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده بود نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدام و مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق براساس نرخ تورم در هر سال افزایش می یافت.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه این طرح در سال‌های اجرای قانون برنامه ششم توسعه اجرا نشد، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده در قانون بودجه سال ۹۹، ۴۰ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب اموال دولتی اتفاق افتاد و سازمان تامین اجتماعی با این مبلغ، اجرای بخشی از متناسب‌سازی حقوق کارگران را آغاز کرد و بخش عمده آن باقی ماند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصویب پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را اتفاق خوبی قلمداد کرد و گفت: این میزان، بابت تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ می شود.
دلیگانی افزود: با این مصوبه در سال آتی گام بلندی در راستای همسان سازی حقوق و دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی برداشته خواهد شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبه‌ای بر حق است و ما نمایندگان مجلس نیز برای رسیدن به این حق، تلاش مجدانه داریم.