تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک صادرات ایران برنامه های ارائه شده از سوی علی طیب نیا  وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را در حوزه نظام بانکی جامع توصیف کرد و گفت: توانمندی و سوابق ایشان اجازه اجرای این برنامه را به وی خواهد داد. محمدرضا پیشرو با اشاره به جامع بودن برنامه ارائه شده از سوی […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک صادرات ایران برنامه های ارائه شده از سوی علی طیب نیا  وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را در حوزه نظام بانکی جامع توصیف کرد و گفت: توانمندی و سوابق ایشان اجازه اجرای این برنامه را به وی خواهد داد.

محمدرضا پیشرو با اشاره به جامع بودن برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه‌های وی تصویری واقع‌بینانه از شرایط اقتصادی فعلی است و آسیب شناسی صحیحی از اقتصاد کشور در آن دیده می‌شود.

وی افزود: «وابستگی بسیار بالای اقتصاد به نفت در کشور» و برنامه‌ای که برای حذف پلکانی این وابستگی و جایگزینی مالیات به جای آن ارائه شده از سرفصل‌های درخشان این برنامه است. ضمن اینکه آقای طیب نیا مطالعات گسترده ای هم در حوزه مالیات داشته‌اند.

وی به نوسانات رشد اقتصادی در سال‌های اخیر و پرداختن به آن در این برنامه اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی باید از ثباتی مطمئن برخودار باشد تا فعالان اقتصادی بتوانند با دریافت سیگنال های درست به راحتی برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره دیدگاه‌های طیب نیا در مورد بازار پول و سرمایه نیز اظهار کرد: بانک‌ها باید تأمین مالی کوتاه‌مدت بنگاه‌ها نظیر نقدینگی در گردش را عهده دار باشند و برای تأمین مالی بلندمدت باید به سراغ بازار سرمایه بروند اما به دلیل ضعف بازار سرمایه، در حال حاضر این کار هم بر عهده بانک هاست که باعث به وجود آمدن صف‌های طولانی برای اخذ وام شده است.

به گفته وی در برنامه طیب نیا موضوع ایجاد تنوع در ابزارهای تأمین مالی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

پیشرو اضافه کرد: با تسلطی که وی بر مبانی نظری اقتصاد دارد و بر روی اکثر موضوعات اقتصادی مثل تورم و مالیات کارهای تحقیقی انجام داده است، گزینه مناسبی برای این وزارتخانه به شمار می‌رود. برنامه پیشنهادی ایشان با چالش‌های موجود اقتصادی ایران متناسب است که در آن با آسیب شناسی وضع موجود اقتصاد، برای رفع این آسیب‌ها راهکار هم ارائه شده است.