تاپ خبر۲۴: طیب نیا وزیراقتصادکشورمان با سامیر شریف اف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان، درباره موضوعاتی از جمله توسعه و تعمیق روابط اقتصادی دو کشور با توجه به تاکید روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تبادل نظر کردند. به گزارش  تاپ خبر۲۴ به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا )، وزیر اقتصاد کشورمان […]

تاپ خبر۲۴: طیب نیا وزیراقتصادکشورمان با سامیر شریف اف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان، درباره موضوعاتی از جمله توسعه و تعمیق روابط اقتصادی دو کشور با توجه به تاکید روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تبادل نظر کردند.

به گزارش  تاپ خبر۲۴ به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا )، وزیر اقتصاد کشورمان همکاری جمهوری آذربایجان را برای تامین مالی پروژه راه آهن رشت –آستارا و آذربایجان خواستار شد .
وی در عین حال پیوستن کشورهای گرجستان و روسیه به این خط راه آهن را مورد تاکید قرار داد.
 

آمادگی ایران برای الحاق به عضویت بانک توسعه آسیایی

طیب نیا در ادامه از آمادگی ایران برای الحاق به عضویت بانک توسعه آسیایی خبر داد و از سامیر شریف اف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان برای همکاری و مساعدت در این خصوص را خواستار شد.

طیب نیا در ادامه از سامیر شریف اف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران و بررسی فرصتهای اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور از نزدیک دعوت کرد .

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان نیز در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری اقتصادی با ایران تصریح کرد: در اجلاس آتی بانک نوسعه آسیایی تمام تلاش خود را برای عضویت ایران در این بانک به کار می گیرد تا ایران بتواند از منابع مالی بین المللی برای تامین پروژه های خود بهره مند شود.

سامیر شریف اف در ادامه تصریح کرد: با رفع تحریم ها علیه ایران، فرصتهای بسیاری برای گسترش روابط مالی بین المللی بیشتر می شود و تمام تلاش خود را از بانکهای منطقه ای برای تامین مالی پروژه خط راه آهن استفاده می کند.