تاپ خبر۲۴ :عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک ملت وجود یک نظام هویت دیجیتال به صورت متمرکز و با یک متولی واحد را برای نظام بانکی ضروری دانست. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک ملت، علی رضا لگزایی در میزگرد امضای همراه و نظام جامع هویت دیجیتالی در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و […]

تاپ خبر۲۴ :عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک ملت وجود یک نظام هویت دیجیتال به صورت متمرکز و با یک متولی واحد را برای نظام بانکی ضروری دانست.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک ملت، علی رضا لگزایی در میزگرد امضای همراه و نظام جامع هویت دیجیتالی در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، مشتریان بانک ها را به سه دسته مشتریان خرد، مشتریان حقیقی و شرکت ها و موسسات متوسط و شرکت های بزرگتر تقسیم کرد و گفت: مشتریان خرد که سهم کوچکی در گردش مالی و کسب و کار بانک ها دارند دغدغه جدی در زمینه هویت دیجیتال ندارند.
وی افزود: برای مشتریان حقیقی و شرکت ها و موسسات متوسط و همچنین شرکت های بزرگتر مفهوم هویت دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو هیات مدیره بانک ملت با بیان این نکته که بانک ها در حوزه امنیت سرمایه گذاری زیادی کرده اند، تاکید کرد: این در حالی است که هنوز مشتریان بخصوص مشتریان گروه دوم و سوم اعتماد کافی برای استفاده از ابزارهای الکترونیک جهت انجام تجارت الکترونیک خود را ندارند.
لگزایی با بیان اینکه بحث محرمانگی اطلاعات برای این دو دسته از مشتریان بسیار مهم است، یادآور شد: خیلی از بانک های ما به سامانه بانکداری اینترنتی ویژه اشخاص حقوقی از طریق ابزار فیزیکی توکن مجهز هستند ولی دغدغه مشتریان این دو گروه به ویژه گروه سوم از این طریق به صورت کامل رفع نمی شود. به گفته وی وجود یک نظام هویت دیجیتال به صورت متمرکز و با یک متولی واحد برای هر سه گروه یک الزام است تا به این ترتیب دغدغه اصلی آنها مبنی بر حفظ محرمانگی و احراز هویت منابع اطلاعات رفع شود.