تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد از آغاز واگذاری سهام این بانک خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک- در این رابطه گفت : با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و در راستای سیاست های بانک مرکزی ج.ا.ا و […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد از آغاز واگذاری سهام این بانک خبر داد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک- در این رابطه گفت : با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و در راستای سیاست های بانک مرکزی ج.ا.ا و بر اساس ماه ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه، مرحله دوم عرضه سهام بانک مهر اقتصاد با نماد معاملاتی« ومهر» در بازار پایه فرابورس ایران آغاز شد.
نتاج از واگذاری ۵ درصد از سهام این بانک خبر داد و گفت : در روز نخست ۵۰ میلیون سهم به عموم مردم واگذار شد که با توجه به استقبال و اشتیاق برای خرید سهام بانک مهر اقتصاد، عرضه مجدد سهام این بانک در دستور کار سهامدار عمده ی بانک قرار دارد.
وی تصریح کرد: بانک مهر اقتصاد با نماد «ومهر» از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۳ در گروه بانک ها و موسسات اعتباری به عنوان یکصد و هشتاد و سومین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های بازار فرابورس ایران درج شده است و معاملات آن به صورت توافقی انجام می شود.
نتاج با اشاره به بیش از دو دهه سابقه فعالیت این بانک در عرصه پولی و بانکی کشور، گفت: بانک مهراقتصاد با ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور، بیش از ۱۲ میلیون سپرده گذار و صدها هزار سهامدار، ۵ درصد از نقدینگی کشور را مدیریت می کند و سبد دارایی های آن متشکل از دارایی های مطمئن و با بازده مناسب است که برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی از لحاظ سودآوری پایدار فراهم کرده است.
وی افزود : این بانک از هفده سال گذشته تا کنون تعداد ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره وام و تسهیلات بالغ بر ۷۰۰ هزارمیلیارد ریال برای فعالیت های اقتصادی کشور و در جهت توسعه فضای کسب و کار پرداخت نموده است و برای سال جاری نیز حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت تسهیلات در نظر گرفته است.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد همچنین گفت: روند شاخص های عملکرد مالی این بانک در نظام بانکی کشور از سنوات گذشته تاکنون نشان می دهد این بانک به طور میانگین همواره در شاخص های عملکرد مالی جزو ۵ بانک برتر کشور بوده و مطمئناً این روند با پیوستن بانک مهر اقتصاد به نظام بانکی کشور و گسترش خدمات پولی و بانکی افزایش چشمگیری در پی خواهد داشت.