تاپ خبر۲۴:نخستین درآمد حاصل از فروش نفت و گاز از سوی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان توسط بانک صادرات ایران به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید. طی مراسمی که با حضور استاندار ، مسئولان و مدیران استانی و مدیران عالی بانک برگزار شد نخستین درآمد حاصل از فروش سوخت از سوی مرزنشینان به سرپرست خانوار […]

تاپ خبر۲۴:نخستین درآمد حاصل از فروش نفت و گاز از سوی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان توسط بانک صادرات ایران به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید.

طی مراسمی که با حضور استاندار ، مسئولان و مدیران استانی و مدیران عالی بانک برگزار شد نخستین درآمد حاصل از فروش سوخت از سوی مرزنشینان به سرپرست خانوار واریز گردید. نارویی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم طی سخنانی گفت: در نخستین مرحله درآمد حاصل از فروش قانونی سوخت به حساب بیش از ۱۹ هزار سرپرست خانوار مرزنشینان  هیرمند و سراوان  با عاملیت بانک صادرات واریز  شد و در آینده نزدیک پنج شهرستان چابهار، کنارک، میرجاوه، زهک، و سرباز مشمول این طرح خواهند بود.

در بخش دیگری از این مراسم حسینی مدیر شعب بانک صادرات ایران در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: براساس تصمیمات کارگروه کشوری بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل به منظور انجام عملیات بانکی و پرداخت سود ناشی از این محل انتخاب شد که بر همین اساس سود حاصله از فروش سوخت با حضور استاندار و دیگر مدیران استانی به حساب مرزنشینان هیرمند و سراوان واریز شد.

وی افزود: سود حاصله از محل فروش سوخت به صورت علی الحساب و به میزان یک میلیون ریال به حساب هر یک از سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است و همچنین به منظور تسهیل در روند افتتاح حساب‌های سرپرستان خانوار و مرزنشینان این بانک بر پایه لیست دریافتی از طریق فرمانداری‌ها نسبت به افتتاح حساب برای تمامی مرزنشینان مشمول این طرح اقدام کرده است.

حسینی تصریح کرد: این بانک توانست باهمت و تلاش شبانه روزی در مدت زمان پیش بینی شده در مجموع تعداد ۱۹۴۱۲ فقره حساب جاری بدون دسته چک برای کلیه سرپرستان خانوار شهرستانهای هیرمند و سراوان افتتاح و با همکاری و هماهنگی اداره کل خدمات نوین بانکی پس از صدور کارتها در زمان برگزاری مراسم مذکور به مرزنشینان توزیع و مبلغ مورد نظر را بموقع به حساب آنها واریز و پس از مراسم قابلیت برداشت را مهیا نماید.

شایان ذکر است بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن ۲۸۰۰ شعب، صدور ۳۵ میلیون کارت الکترونیکی و افتتاح بیش از ۴۹ میلیون حساب بانکی نقش موثری در تحقق اهداف بانکداری الکترونیکی داشته و در مقوله واریز یارانه ها نیز حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه یارانه خود را از طریق سامانه های پرداخت این بانک دریافت می نمایند.