تاپ خبر۲۴:در دیدار دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دکتر الیزابت نگیمان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر گسترش همکاری های فی مابین تاکید شد. در این دیدار دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد مسایل حرفه ای کتابداری و اسنادی، علاقه ی خود را برای تبادل تجربیات در […]

تاپ خبر۲۴:در دیدار دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دکتر الیزابت نگیمان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر گسترش همکاری های فی مابین تاکید شد.
در این دیدار دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد مسایل حرفه ای کتابداری و اسنادی، علاقه ی خود را برای تبادل تجربیات در زمینه های مختلف کتابداری و اسناد اعلام کردند.
روسای کتابخانه های ملی ایران و آلمان توافق کردند تا در زمینه های مختلفی نظیر اطلاع رسانی با یکدیگر به همکاری بپردازند. هم چنین دکتر صلاحی و نگیمان برای همکاری در خصوص مستندسازی و تدوین نمایه های مختلف مورد نیاز در کتابداری و اطلاع رسانی به توافق رسیدند.
تبادل فهرست منابع در زمینه ی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی، تبادل آثاری که توسط ایرانیان مقیم آلمان و یا آلمانیان مقیم ایران تولید شده و برگزاری اجلاس های مشترک درباره ی شخصیت های فرهنگی مشهور دو کشور از جمله حافظ و گوته از جمله دیگر توافقات روسای کتابخانه های ملی ایران و آلمان بود.
هم چنین در دیدار دیگری، رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی، با پروفسور فواد سزگین از اسلام شناسان برجسته آلمانی به گفتگو پرداخت. سزگین از اسلام شناسان برجسته ای است که عمر ۸۵ ساله ی خود را صرف معرفی علوم و فناوری ای کرده که ابتدا مسلمانان به جهان معرفی کردند. در چند سال اخیر، سزگین به چاپ ۲۲ جلد کتاب پرداخته که ۱۶ جلد آن، تاریخ علوم اسلامی، ۵ جلد به علوم و فناوری اسلامی و یک جلد درباره کشف آمریکا پیش از کریستف کلمب اختصاص دارد. سزگین بیش از ۱۴۰۰ کتاب منتشر کرده است.