تاپ خبر۲۴: صبح روز سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰، در جلسه ای به میزبانی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و با حضور اعضای کانون، تفاهم نامه همکاری های مشترک بانک پارسیان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا ی کورش پرویزیان و حمیدرضا مومنی رسید. تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک […]

تاپ خبر۲۴: صبح روز سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰، در جلسه ای به میزبانی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و با حضور اعضای کانون، تفاهم نامه همکاری های مشترک بانک پارسیان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا ی کورش پرویزیان و حمیدرضا مومنی رسید.

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فی مابین بانک پارسیان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا رسید.

صبح روز سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰، در جلسه ای به میزبانی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و با حضور اعضای کانون، تفاهم نامه همکاری های مشترک بانک پارسیان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا ی کورش پرویزیان و حمیدرضا مومنی رسید.

موضوع این تفاهم نامه ؛ برقراری و توسعه تعاملات بانک و دبیرخانه در زمینه ارائه خدمات مرتبط به سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چارچوب قوانین، مقررات، ضوابط و بخشنامه‌های جاری بانک پارسیان و همچنین ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و هدف از امضای این تفاهم نامه، ارتقای سطح همکاری‌های متقابل، مراودات بانکی و ارایه خدمات ویژه بانکی به دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان شده است.

بر اساس این تفاهم نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستر مناسب ، شرایط و ایجاد راهکارهای عملیاتی لازم برای تسهیل همکاری های با بانک را فراهم و بانک پارسیان نیز زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی، شرایط بانکداری و مالی لازم برای تسهیل حوزه های تولید و صادرات را فراهم خواهد کرد.

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به شرایط موجود کشور، بر بهره مندی از ظرفیت های مناطق آزاد و بانک ها برای تکمیل فعالیت ها و پیشبرد برنامه ها تاکید کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به توانمندی های این بانک اظهار داشت: بانک پارسیان برند معتبری است و ازجایگاه مطلوبی در نظام بانکی برخوردار می باشد و در سال های اخیر در راستای توسعه اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و کمک به اشتغال پایدار، در پروژه های بزرگ ملی کشور مشارکت فعال و اثرگذاری داشته است و در سال جاری نیز که مزین شده به نام” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها “، این بانک برای عملیاتی شدن منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق این شعار راهبردی، از سازمان ها و مجموعه هایی که درپروژه های ملی و برنامه های توسعه محورکشور فعالیت می کنند، با تمام توان حمایت کرده و از هیچ تلاشی فرو گذار نیست.

مدیرعامل بانک پارسیان، اظهار امیدواری کرد در قالب این تفاهم نامه بتوان گام های موثری در جهت توسعه و رونق اقصادی در کشور برداشته شود.

حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این در نشست با بیان اینکه بانک پارسیان از بانک های پیشرو و خوشنام کشور است که نقش موثری در توسعه و آبادانی کشور برعهده دارد ، افزود : امیدواریم که قابلیت ها، توانمندی، تخصص و منابع مناسب این بانک، به توسعه فعالیت ها درمناطق آزاد و ویژه کمک موثری کند و فرصت خوبی را برای فعالان اقتصادی فراهم نماید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، یکی از زیر ساخت های ضروری در مناطق آزاد را ایجاد بانک آفشور و شعب بانک تخصصی در این مناطق دانست و افزود : پیشنهاد ما به بانک ها و موسسات پولی و مالی، مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ها در مناطق آزاد کشور است. مناطق آزاد آماده هرگونه مذاکره با بخش خصوصی ذیصلاح در این خصوص است.

حمیدرضا مومنی با اشاره به ظرفیت های مناطق آزاد گفت : در حوزه تامین مالی آمادگی داریم تا با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کشور و با حمایت کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور، شرایطی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند از طریق روش های نوین تامین مالی، در طرح های تولیدی و صادراتی مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد : از ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای تخصصی تامین مالی در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل شده است و ماحصل نگاه تخصصی به امر تامین مالی از بازار سرمایه، تامین ۵۵هزار میلیارد ریال اعتبار از این بازار در پروژه های مناطق آزاد کشور است.