تاپ خبر۲۴:هدایت اله خادمی مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال در نشست خبری که در حاشیه هیجدهمین نمایشگاه نفت ،گاز برگزار شد گفت: با توجه به دستگاه سحر۲ که هفته آینده وارد ایران می‌شود، پس از ورود این دستگاه، کار حفاری در فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال، خاطرنشان کرد: این شرکت تنها شرکت […]

تاپ خبر۲۴:هدایت اله خادمی مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال در نشست خبری که در حاشیه هیجدهمین نمایشگاه نفت ،گاز برگزار شد گفت: با توجه به دستگاه سحر۲ که هفته آینده وارد ایران می‌شود، پس از ورود این دستگاه، کار حفاری در فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال، خاطرنشان کرد: این شرکت تنها شرکت بین‌المللی است که در خارج از کشور پروژه‌های بسیار عظیمی در دست اجرا دارد که عمده‌ترین فعالیت آن در کشور ترکمنستان است.

خادمی خاطرنشان کرد: پس از تحریمی که از سوی آمریکا اعمال شد، مجبور شدیم کمی با احتیاط در سطح خارج از کشور فعالیت کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت، حفاری در بخش دریای خزر است که پس از اتمام کار حفاری در اولین چاه و کشف نفت و گاز در میدان سردار جنگل، کار حفر دومین چاه را با دستگاه حفاری امیرکبیر آغاز کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در دریای خزر داشتیم، این بود که کشورهای دیگر حاشیه دریای خزر اقدام به برداشت نفت و گاز می‌کردند، اما ایران به دلیل عمق زیاد این دریا در آبهای خود، با تاخیر کار حفاری را شروع کرد.

خادمی با اشاره به دستگاه سحر۲ که روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده وارد ایران می‌شود، گفت: پس از ورود این دستگاه حفاری، کار خود را در فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به خرید ۱۴ دستگاه حفاری از خارج از کشور گفت: این ۱۴ دستگاه که ۱۰ دستگاه آن حفاری خشکی و ۴ دستگاه آن حفاری در دریاست، تا ۲ سال آینده وارد ایران می‌شود.

خادمی تصریح کرد: این شرکت در استان های خشکی ایران، خوزستان، خراسان، فارس و ایلام مشغول کار حفاری است و قراردادهایی را با عراق و عمان در حال انعقاد داریم، اما به دلیل کمبود دکل حفاری هنوز نتوانستیم، همه پروژه‌ها را شروع کنیم.