تاپ خبر۲۴:ضمناً وارد نمودن رمز کارت در زمان خرید باید توسط شخص دارنده کارت صورت گیرد و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در زمان خرید توسط دستگاه pos، رمز خود را تغییر دهند. همچنین دارندگان دستگاه pos باید در تحویل دستگاه به مسئول پشتیبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از […]

تاپ خبر۲۴:ضمناً وارد نمودن رمز کارت در زمان خرید باید توسط شخص دارنده کارت صورت گیرد و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در زمان خرید توسط دستگاه pos، رمز خود را تغییر دهند.

همچنین دارندگان دستگاه pos باید در تحویل دستگاه به مسئول پشتیبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از احراز هویت و حصول اطمینان از مسئولیت مراجعه‌کننده، آن را تحویل دهند.

بانک ملی ایران طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراقب کلاهبرداری‌های الکترونیک در قالب تماس‌های تلفنی و پیامک‌های مشکوک  و کلاهبرداری افراد سودجو از پایانه‌های فروش و خودپرداز باشند و در انجام امور مالی خود هوشمندانه عمل کنند.

براساس اطلاعات دریافتی، اشخاصی طی تماس‌ تلفنی با افراد مختلف و اعلام آمادگی جهت پرداخت تسهیلات کلان و یا اعلام برنده‌شدن مشتریان در قرعه‌کشی‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری و اخذ وجوه به صورت الکترونیک کرده و از روش‌هایی نظیر درخواست معرفی شماره کارت بانک، اخذ شماره سریال کارت شارژ تلفن همراه و … استفاده نموده‌ و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا می‌کنند.

این بانک با تاکید بر ضرورت هوشیاری مشتریان درخصوص کلاهبرداری‌های مختلف الکترونیکی، از آن‌ها خواست از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و حساب‌های شخصی خود به دیگران خودداری کنند.

این اطلاعیه تاکید می‌کند انتخاب زبان انگلیسی یا فارسی در خودپرداز، هیچ تأثیری بر ارائه خدمات بانکی ندارد لذا از هموطنان خواست در صورتی که شخصی درخواست تغییر زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بیشتری عمل کنند.