تاپ خبر۲۴ :چهل‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ مهرماه با حمایت و حضور سامسونگ در ابوظبی امارات برگزار شد. سامسونگ در ۱۰ سال اخیر همواره یکی از شرکا و حامیان اصلی مسابقات جهانی مهارت بوده است. در این دوره از مسابقات ۱۳۰۰ نفر در ۵۱ رشته مهارت‌های خود را محک زدند. […]

تاپ خبر۲۴ :چهل‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ مهرماه با حمایت و حضور سامسونگ در ابوظبی امارات برگزار شد. سامسونگ در ۱۰ سال اخیر همواره یکی از شرکا و حامیان اصلی مسابقات جهانی مهارت بوده است.

در این دوره از مسابقات ۱۳۰۰ نفر در ۵۱ رشته مهارت‌های خود را محک زدند. در طی مدت زمان برگزاری این مسابقات بیش از ۱۰۰ هزار نفر با حضور در مرکز نمایشگاه‌های شهر ابوظبی از مسابقات جهانی مهارت بازدید کردند.
غرفه شرکت سامسونگ در محل برگزاری این مسابقات میزبان علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان بسیاری بود. این غرفه با حضور مدیران سامسونگ و تعدادی از مسئولان این مسابقات افتتاح شد. دکتر دی‌اس جانگ، مدیرکل بخش‌ مهارت‌های سامسونگ و سیمون بارتلی، مدیر مسابقات جهانی مهارت از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند. سامسونگ در غرفه خود نوآوری‌های فنی را با لذت یک پارک فناوری ترکیب و محلی را ایجاد کرده بود که بازدیدکنندگان در آنجا از نزدیک با جدیدترین محصولات و راهکارهای نوآورانه سامسونگ آشنا می‌شدند.
بازدیدکنندگان با حضور در غرفه سامسونگ تجربیاتی همچون سواری با GYRO VR، حضور در کلاس فناوری سامسونگ، کشیدن کاریکاتور با قلم S Pen نوت ۸ و معلق شدن از پل با واقعیت مجازی را کسب می‌کردند.
دی‌اس جانگ، مدیرکل بخش مهارت‌های سامسونگ در مورد حمایت این شرکت از مسابقات جهانی مهارت می‌گوید «شرکت سامسونگ از همان ابتدای شکل‌گیری، به دنبال بهتر کردن جهان از طریق اتخاذ رویکردی مسئولیت‌پذیر در زمینه تجارت و شهروندی جهانی بوده است. این مسئله شامل ایجاد نوآوری و خلق موقعیت است که بخشی از آن با همکاری شرکایمان در سراسر جهان انجام می‌شود. در خاورمیانه این مسئله به معنی حمایت از رخدادهایی مانند مسابقات جهانی مهارت ابوظبی است که به آموزش نیروی کار ماهر و انعطاف‌پذیر در منطقه کمک می‌کند».
رقابت‌های جهانی مهارت با هدف تقویت همکاری و پیشرفت میان صنایع، دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود. این رخداد به دنبال توسعه نوآوری و تبادل دانش و برجسته کردن نیاز به این موارد است. سامسونگ با حمایت از برگزاری این مراسم در ابوظبی و تسهیل فعالیت‌های آموزشی برای شرکت کنندگان، در کنار حمایت از رشد حرفه‌ای جوانان منطقه، به تاثیرگذاری نیروی کار جوانی کمک می‌کند که استعدادها و مهارت‌های لازم برای برآوردن نیازهای صنعت در آینده شغلی خود را دارد.
در پایان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت، چین با کسب ۱۵ مدال طلا در رتبه نخست ایستاد، پس از آن تکنسین‌های کره‌جنوبی و سوئیس به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
تیم ملی مهارت ایران در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۷ با ۲۸ شرکت‌کننده حضور پیدا کرد. از بین نفرات اعزامی نیما حسین‌پور در رشته لوله‌کشی موفق به کسب مدال برنز شد.
شرکت سامسونگ نیز نفرات برتر دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را به عنوان ناظر به این مسابقات جهانی اعزام کرده بود.
اولین دوره مسابقات جهانی مهارت سال ۱۹۵۰ در شهر مادرید اسپانیا آغاز شد، این مسابقات سال ۲۰۱۹ به میزبانی شهر کازان روسیه پیگیری می‌شود.