تاپ خبر۲۴ :ایسوس سرورهای RS720A-E9 و RS700A-E9 مبتنی بر X86 را معرفی کرد که از جدیدترین پردازنده‌های پلتفرم AMD® EPYC™ بهره می‌برند که برای پردازش‌های بسیار سنگین، داده‌های مترکز و شبیه‌سازی بهینه شده‌اند. از آنجایی که ایسوس همکار منتخب AMD است، نخستین شرکتی می‌باشد که سرورهایی را با پردازنده‌های AMD EPYC معرفی می‌کند. این سرورها […]

تاپ خبر۲۴ :ایسوس سرورهای RS720A-E9 و RS700A-E9 مبتنی بر X86 را معرفی کرد که از جدیدترین پردازنده‌های پلتفرم AMD® EPYC™ بهره می‌برند که برای پردازش‌های بسیار سنگین، داده‌های مترکز و شبیه‌سازی بهینه شده‌اند.

از آنجایی که ایسوس همکار منتخب AMD است، نخستین شرکتی می‌باشد که سرورهایی را با پردازنده‌های AMD EPYC معرفی می‌کند. این سرورها از مشخصاتی مانند ۳۲ هسته، ۶۴ رشته، ۱۲۸ خط ارتباطی PCIe، ۳۲ شکاف حافظه رم در قالب هشت کانال بهره می‌برند. پردازنده‌های AMD EPYCحتی برای سخت‌ترین فعالیت‌های سرور نیز آماده هستند.
سرورهای ایسوس RS720A-E9 و RS700A-E9 با ترکیب مقیاس‌پذیری، طراحی کاربرپسند، مصرف انرژی پربازده و ابزارهای کامل مدیریت سرور، به انتخاب‌هایی بسیار مطمئن و مناسب در هنگام ساخت یک دیتاسنتر بدل شده‌اند.
پشتیبانی کامل از پردازنده‌های AMD EPYC
سرورهای RS720A-E9 و RS700A-E9 بر پایه پلتفرم جدید AMD EPYC توسعه یافته‌اند تا عملکرد شگفت‌انگیز یک رایانه قدرتمند را به نمایش بگذارند. با قابلیت ارتقا تا ۶۴ رشته در یک سوکت و حتی ۱۲۸ رشته در هر نود (در قالب سرورهایی با ابعاد ۱U/2U)، RS720A-E9 و RS700A-E9 قدرت بی‌نظیری را در یک فضای کوچک ارائه می‌دهند. ۳۲ اسلات DIMM بهترین ظرفیت و پهنای‌باند حافظه را در کلاس مذکور فراهم می‌آورد و کنترلر I/O مجتمع بر روی پردازنده از گلوگاه‌های حاصل از تراشه‌های جانبی ورودی و خروجی می‌کاهد و دیگر مشکلاتی مانند تاخیر زیاد وجود نخواهد داشت بنابراین از عملکرد سریعتر سیستم لذت خواهید برد.
مقیاس‌پذیر برای ذخیره‌سازی و امکانات بیشتر
RS720A-E9 دارای هفت شکاف PCIe® ۳٫۰ x16 با اندازه کامل و پهنای‌باند x8 می‌باشد. شش عدد از این شکاف‌ها می‌توانند با هم همگام شوند تا سه شکاف با پهنای باند x16 را فراهم آورند. علاوه بر این RS720A-E9 با یک شکاف low-profile در اندازه PCIe 3.0 x16 و با پهنای باند x16 و همچنین یک شکاف OCP Mezzanine 2.0 با پهنای باند x16 برای کارت‌های شبکه OCP نیز همراه شده است.
RS700A-E9 قابلیت انعطاف‌پذیری گسترده‌ای را ارائه می‌کند که شامل یک شکاف در اندازه کامل PCIe 3.0 x16 با پهنای باند x16، یک شکاف در اندازه PCIe 3.0 x16 و با پهنای باند x8، یک شکاف در اندازه PCIe 3.k0 x8 و با پهنای باند x8 و در نهایت یک شکاف OCP Mezzanine 2.0 با پهنای باند x16 برای کارت‌های شبکه OCP می‌باشد.
چنین قابلیت‌های مفید و موثری می‌توانند RS720A-E9 و RS700A-E9را به گزینه‌ای مناسب برای بازه وسیعی از ابزارهای ذخیره‌سازی و شبکه تبدیل کنند و قابلیت مقیاس‌پذیری گسترده‌ای را به سرورهایی در ابعاد ۱U و ۲U ببخشند.
طراحی کاربرپسند با بازدهی بالای انرژی
هنگام ساخت یک دیتاسنتر، نگهداری آن یکی از نکاتی می‌باشد که حتما باید رعایت شود. سرورهای RS720A-E9 و RS700A-E9 دارای ویژگی‌های کاربرپسند فراوانی هستند که نگه‌داری از سرور و عیب‌یابی را بسیار آسان می‌کند. دو درگاه M.2 تعبیه‌شده از درایوهای جامد در ابعاد ۲۲۱۱۰ پشتیبانی می‌کنند تا شاهد امکانات ذخیره‌سازی فراوانی باشیم. عیب‌یابی و تعمیر سرورها توسط Q-Code که در بیرون از کیس تعبیه شده و قابل مشاهده می‌باشد، بسیار آسان شده است. یک ریل Rack به همراه این سرورها عرضه می‌شود که بدون هیچ ابزار خاصی می‌توانید سرور را در آن قرار دهید یا خارج کنید، علاوه بر این چنین ساز و کاری برای فن‌ها نیز در نظر گرفته شده و نگه‌داری سرور را بسیار آسانتر می‌کند. هر دو این سرورها دارای بازدهی انرژی بالا و حداقل مصرف انرژی می‌باشند تا برق مصرفی کمتری برای فعالیت استفاده شود و مبلغ کمتری برای برق صرف شود.
مدیریت کامل سرور با ASUS ASMB9-iKVM و ASUS Control Center
با یک ASMB9-iKVM روی مادربورد، سرورهای RS720A-E9 و RS700A-E9 می‌توانند به صورت out-of-band و از طریق Intelligent Platform Management Interface (IPMI) کنترل شوند. علاوه بر این، نرم افزار ASUS Control Center جدید می‌تواند گزینه‌های مدیریت سرور را به صورت متمرکز ارائه دهد و همچنین با رابط کاربری آسان از هزینه‌های سنگین مدیریت سرور بکاهد.
توجه داشته باشید که سرورهای ایسوس با گارانتی و پشتیبانی رسمی هم اکنون در ایران در دسترس هستند.