تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب منطقه اردبیل ضمن اعلام آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه استان گفت: این بانک سال گذشته برای حمایت از تولید و اشتغال بیش از هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی استان اردبیل تسهیلات پرداخت کرد که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۰ درصد […]

تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب منطقه اردبیل ضمن اعلام آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه استان گفت: این بانک سال گذشته برای حمایت از تولید و اشتغال بیش از هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی استان اردبیل تسهیلات پرداخت کرد که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سجاد قربانزاده ضمن تأکید بر همگامی بانک سپه با سیاست های اقتصادی دولت، خاطر نشان کرد: این بانک در راستای کمک به رونق اقتصادی در استان اردبیل، حدود ۳۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط این استان در سال گذشته پرداخت کرد و عمده این تسهیلات در قالب تأمین سرمایه در گردش بوده است.
وی در خصوص مشارکت بانک سپه در راه اندازی طرح های بزرگ اقتصادی در استان اردبیل، اظهار داشت: این بانک بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی فقط سه طرح بزرگ اقتصادی در استان اختصاص داده است.
* تأمین اعتبار طرح های بزرگ اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی
مدیر شعب منطقه اردبیل با دعوت از فعالان اقتصادی در بخش های تولیدی مختلف استان برای همکاری مشترک با بانک سپه، تصریح کرد: این بانک علاوه بر منابع داخلی به واسطه ارتباط و تعامل مناسب با صندوق توسعه ملی آماده است به راه اندازی طرح های بزرگ اقتصادی در استان اردبیل کمک کند.
وی در این باره افزود: بین سال های ۹۰ تا ۹۳ پنجاه طرح اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی توسط بانک سپه در استان اردبیل تأمین مالی شد.
* نوسازی و بهسازی بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در استان
قربانزاده در خصوص حمایت بانک سپه از بخش مسکن در استان اردبیل گفت: در پنج سال اخیر ۷۷۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری و ۸۵۰ واحد مسکونی روستایی با حمایت بانک سپه در استان اردبیل نوسازی و بهسازی شد.
* کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت توسط بانک سپه
مدیر شعب منطقه اردبیل با تأکید بر ضرورت حمایت بانک های کشور از تولید و اشتغال زایی تصریح کرد: بانک سپه برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، در سال جاری سعی می کند در کنار جذب منابع جدید با اعطای تسهیلات به بخش های مختلف به ویژه واحد های تولیدی نیمه فعال، راکد و پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گام مهمی در توسعه استان اردبیل بردارد.
* رشد ۱۲۴ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش صنعت
وی ضمن اشاره به افزایش تسهیلات اعطای بانک سپه به بخش های مختلف اقتصادی در استان اردبیل، خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و خدمات در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۱۶، ۱۲۴ و ۳۹ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در این مدت پرداخت تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان ۱۹ درصد رشد داشت.
* رشد ۲۸۰ درصدی تسهیلات پرداختی ازدواج
قربانزاده کمک به تأمین نیازهای مالی مردم از طریق اعطای تسهیلات جزء را یکی از برنامه های بانک سپه بر شمرد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ فقره تسهیلات خرد به مردم استان اردبیل پرداخت شد و اعطای وام قرض الحسنه ازدواج رشد ۲۸۰ درصدی داشت.
* کاهش ۱۷٫۵ درصدی مطالبات معوق
وی ضرورت همکاری بیشتر مردم با بانک ها در باز پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: پایین بودن میزان مطالبات معوق توان تسهیلات دهی نظام بانکی را افزایش می دهد. به همین خاطر با تلاش همکارانم در شعب مختلف استان اردبیل و همکاری مشتریان، مطالبات معوق بانک سپه در این استان سال گذشته ۱۷٫۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.
* بانک سپه آماده ارائه خدمات ارزی به صادرکنندگان است
قربانزاده: با اشاره به موقعیت و شرایط مطلوب جغرافیایی استان اردبیل برای تولید و صادرات محصولات مختلف به ویژه کشاورزی، اظهار داشت: بانک سپه با تکیه به تجارب نیروی انسانی متعهد و متخصص در ارائه خدمات بانکی به خصوص فعالیت های ارزی آماده است به بخش صادرات استان کمک کند و در این زمینه تلاش می کند امکانات جدیدی برای مشتریان ارزی فراهم کند.