تاپ خبر۲۴:اعضای بدن سیده وانیا مظفری کودک هفت ساله قائمشهری به بیماران نیازمند اهداشد . به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن طی یک اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن فرزند یکی از کارکنان موسسه اعتباری ثامن در حوزه مازندران که دچار مرگ مغزی شده بود توسط خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا […]

تاپ خبر۲۴:اعضای بدن سیده وانیا مظفری کودک هفت ساله قائمشهری به بیماران نیازمند اهداشد .
به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن طی یک اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن فرزند یکی از کارکنان موسسه اعتباری ثامن در حوزه مازندران که دچار مرگ مغزی شده بود توسط خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.
خانواده و بستگان سیده وانیا مظفری چند شبانه‌ روز را با بدترین لحظات و دقایق پشت سر گذاشتند اما آنها همچنان به بهبود او امیدوار بودند تا این که پزشک معالج، به خانواده‌اش گفت: دیگر امیدی به زندگی دوباره او نیست، بهتر است اعضای بدنش را اهدا کنید تا با این کار خداپسندانه به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره ببخشید.
والدین وی در مقابل یک تصمیم بزرگ قرار گرفته بودند تصمیمی که می‌توانست سرنوشت چند بیمار را عوض کند.
پدر سیده وانیا که از همکاران شعبه ۳۵ قائمشهر موسسه اعتباری ثامن است در گفت و گوی خود با خبرنگار ما انگیزه خود را از این اقدام رضای الهی و نجات جان همنوعان عنوان کرده و اظهار داشت: با این کار نه تنها جان چند نفر از مرگ نجات پیدا کرد بلکه یاد و نام نیک فرزندمان نیز ماندگار شد.
سید عارف مظفری افزود: امیدوارم این حادثه ناگوار برای کسی اتفاق نیفتد اما در صورت بروز، اهدا عضو، مرحمی بر دردها بوده و باعث می شود این فرهنگ در بین مردم فرهنگ دوست ما بیش از پیش جا بیافتد و خانواده هایی را از نگرانی درآورده و خوشحال سازد.
سیده وانیا هفته گذشته دچار سردردی بوده که این امر باعث می شود والدین وی آن را به دکتر منتقل کرده و آزمایشهایی از وی بگیرند که پس از چند روز وی به طرز نامعلومی به کما رفته و سپس مرگ مغزی شد.
بدن این کودک برای اهدای اعضا به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و سپس برای تدفین به زادگاهش قائمشهر برگردانده شد .
لازم به ذکر است که اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند باعث می شود بیمارانی که با مشکلات بسیاری مواجه هستند و چشم امید به مردم نوعدوست و فداکار ایران اسلامی دوخته اند که در موقع مرگ مغزی افراد خانواده خود، با اهداء اعضای بدن بیماران مرگ مغزی به آنان بزرگترین کمک و یاری را نموده تا افراد استفاده کننده بتوانند به آغوش گرم خانواده بازگردند و زندگی عادی خود را ادامه دهند.
روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن نیز ضمن تسلیت به بازماندگان مرحوم سیده وانیا مظفری؛ از خانوده محترم ایشان که با اهدای اعضاء آن مرحوم به تعدادی از هموطنان نیازمند کمک کردند، تقدیر و تشکر کرد و علو درجات آن تازه درگذشته را از خداوند منان خواستار شد.
مراسم خاکسپاری این دختر فداکار عصر امروز در بهشت زهرا(س) قائمشهر برگزار شد.