تاپ خبر۲۴: تکمیل راه‌آهن‌ اردبیل به میانه که از جمله طرح‌های زیربنایی در حال اجرا در استان اردبیل و یکی از دغدغه‌های مردم این استان است، با همت و پشتوانه بانک ملی ایران به پایان می‌رسد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، آیت الله رییسی در روز سی ام مهرماه و […]

تاپ خبر۲۴: تکمیل راه‌آهن‌ اردبیل به میانه که از جمله طرح‌های زیربنایی در حال اجرا در استان اردبیل و یکی از دغدغه‌های مردم این استان است، با همت و پشتوانه بانک ملی ایران به پایان می‌رسد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، آیت الله رییسی در روز سی ام مهرماه و در ادامه بازدید از پروژه‌های استان اردبیل، از پروژه راه آهن میانه – اردبیل بازدید و در جریان‌ آخرین وضعیت پیشرفت آن قرار گرفت.

پیش تر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در بازدید از پروژه بزرگ راه آهن میانه – اردبیل، بر تکمیل این پروژه و استفاده از همه ظرفیت های بانک تاکید کرده بود.

همچنین بهنام جو استاندار سابق اردبیل نیز ضمن تقدیر از نقش بانک ملی ایران در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در این استان ، تکمیل پروژه راه آهن با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را بزرگترین فاینانس بانکی خوانده و گفته بود: بهره برداری از راه آهن اردبیل میانه بدون مشارکت بانک ملی ایران عملا غیر ممکن است.

گفتنی است، عملیات ساخت راه آهن میانه- اردبیل از اوایل سال ۹۲ شروع شده است. این پروژه ریلی ۱۷۵ کیلومتری دارای ۸ ایستگاه است که از این تعداد دو ایستگاه تشکیلاتی در اردبیل و میانه واقع شده است. برای این مسیر همچنین ۳ ایستگاه مسافری و ۳ ایستگاه فنی پیش بینی شده در حال احداث است.