تاپ خبر۲۴:روز دوشنبه ۴ آبان ماه، برای نخستین بار شمش طلای بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در بورس کالای ایران عرضه می شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران ، دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، […]

تاپ خبر۲۴:روز دوشنبه ۴ آبان ماه، برای نخستین بار شمش طلای بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در بورس کالای ایران عرضه می شود.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران ، دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، چندی پیش هنگام افتتاح معدن طلای زرشوران ، با بیان اینکه تقویت بورس کالای ایران، سلامت اقتصادی و شفافیت در آمارها را به دنبال دارد و در معاملات آن منافع اصلی به تولیدکنندگان می رسد، از آغاز عرضه طلای استخراجی این معدن به محض استخراج مناسب طلا در بورس کالا خبر داده بود. رییس ایمیدرو با اشاره به اینکه معدن طلای موته سال هاست طلای خود را در بورس کالا به فروش می رساند، اظهار کرد: ایمیدرو از نحوه فروش سنگ آهن صادراتی و رقابت خریداران در بورس کالا نیز رضایت داشته و امیدواریم طلای زرشوران نیز به شیوه ای مناسب و رقابتی در بورس کالا دادوستد شود.
بر اساس این گزارش، در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران طی روز دوشنبه ۳۰ کیلو و ۱۳ گرم انواع شمش طلای معدن زرشوران عرضه می شود. این تالار همچنین شاهد عرضه یکهزار تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران با قیمت پایه ۱۷۵ هزار و ۸۹۰ است. این شرکت همچنین یکهزار تن مس مفتول را با قیمت پایه ۱۸۳ هزار و ۲۸۰ ریال عرضه می کند؛ از دیگر محصولات عرضه شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می توان به ۲۰ هزار تن انواع مس کم عیار، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.
علاوه بر این، ۱۰۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان، با قیمت پایه ۱۸۳ هزار و ۸۳۰ ریال روی تابلوی عرضه می رود.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز با ۲۲۰۰ تن ورق گرم C، ۲۲۰۰ تن ورق گرم B، یکهزار تن ورق سرد B و ۵۰۰ ورق قلع اندود در تالار محصولات صنعتی و معدنی حضور می یابد. دیگر عرضه های فولادی در این روز، ۱۴ هزار تن سبد میلگرد و تیرآهن طول کوتاه شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۹۰۰ ریال است.
این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵ هزار تن لوب کات، ۴۶۷۲ تن انواع ماده پلیمری، ۵۰۰ تن اسید سولفوریک و ۳۰۰ تن گوگرد عرضه می شود.
تالار صادراتی نیز شاهد عرضه ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ است.
گفتنی است، چهار هزار تن گندم دروم، ۱۰۵۰ تن روغن خام، یکهزار تن ذرت دامی، ۵۰۰ تن کنجاله سویا پرک، ۲۴۰ تن برنج و ۱۵ تن ذرت دانه ای راهی تالار محصولات کشاورزی می شود.
براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، ۱۱۸هزار و ۳۳۵ تن انواع کالا روی تابلوی تالارهای مختلف بورس کالای ایران می رود.