تاپ خبر۲۴: بانک شهر نخستین رویداد استارتاپی خود در صنعت بانکداری را با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین برگزار می‌کند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه ریزی این بانک با اشاره به رشد فعالیت­های استارتاپ ها […]

تاپ خبر۲۴: بانک شهر نخستین رویداد استارتاپی خود در صنعت بانکداری را با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین برگزار می‌کند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه ریزی این بانک با اشاره به رشد فعالیت­های استارتاپ ها در سال های اخیر و نقش ایده های ارائه شده در پیشبرد فعالیت­های بانکی، گفت: به این منظور بانک شهر در نظر دارد اولین رویداد استارتاپی خود را در صنعت بانکداری با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین در راستای خلق خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین مالی و بانکی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در مهرماه سال جاری برگزار نماید.
صالحی با اشاره به روند برگزاری این رویداد اظهار کرد:این چرخه با برگزاری یک رویداد کارآفرینانه و جذب ایده‌های نو و خلاقانه برگزار می‌شود، سپس ایده‌ها توسط افراد در تیم‌هایی جداگانه پرورش یافته و با یک سرمایه‌گذاری اولیه در مرحله عرضه به بازار قرار می‌گیرند، در مرحله آخر استارت‌آپ‌های موفق از طریق واگذاری بخشی از سهام خود به شرکت‌های سرمایه‌گذار در مرحله رشد و گسترش قرار می‌گیرند که در این مرحله بیشترین درآمد و گردش مالی با حداقل ریسک رخ می‌دهد.
وی افزود: با توجه به پتانسیل بانک جهت حضور در این عرصهو لزوم بررسی ابعاد مختلف موضوع، کمیته مشترک تحقیقات بانکی و دانشگاهی متشکل از مدیریت های امور سازمان و برنامه ریزی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و هلدینگ فناوری اطلاعات از بانک و دانشگاه های مطرح کشور از جمله تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیرکبیر، خوارزمی و علم و فرهنگ تشکیل و پس از برگزاری جلسات متعدد، پیشنهاد برگزاری رویداد استارتاپ تریگر شهرتک با حمایت بانک و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند این دانشگاه در جلسات یازدهم شورای عالی پژوهش بانک و صد و هفتاد و ششم شورای عالی برنامه ریزی مطرح و پس از تأیید مدیریت ارشد بانک در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وی، استارتاپ تریگر رویدادی است که در مدت ۶ روز هر فرد می تواند ایده خود را برای ایجاد یک کسب و کار پرورش دهد، در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک استارتاپ خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌­شود و همچنین امکان تیم‌سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌­ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست­‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.
صالحی خاطر نشان کرد: در این راستا مطابق با برنامه ریزی­های انجام شده، در ۴ روز اول از رویداد تریگر، کارگاه­های آموزشی تخصصی و عمومی حول محور موضوع رویداد برگزار می‌شود که طی این چهار روز، هر یک از افراد یک بار درمقابل سایر شرکت‌کنندگان قرار گرفته و در مورد ایده‌هاو توانمندی‌هایشانبا یکدیگر گفتگو می‌کنند، این قسمت از برنامه فرصتی ایده‌آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند برای تشکیل تیم است؛ پس از تشکیل تیم­ها در روز پنجم متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ی بانکی و کارآفرینان کسب و کارهای موفق در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.
وی افزود: در روز ششم به منظور ارزیابی ایده­ها، تیم داوری شامل نمایندگان دانشگاه­ها و بانک تشکیل می‌شود که در حوزه تجاری سازی کسب و کارهای جدید، IT، بازاریابی و … از تجربه و تخصص کافی برخوردارند. ایده­های برتر با امتیازدهی داوران، شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
صالحی در خصوص برنامه­های اجرایی این رویداد افزود: به منظور آشنایی ایده پردازان با روندهای جدید در صنعت بانکداری و با هدف جلب مشارکت این گروه جهت ایده پردازی در حوزه مذکور، دو روند اجرایی قبل از رویداد اصلی برگزار می­شود که شرح عناوین و زمان بندی آن به شرح جدول زیر است:
مراحل
عنوان
جزئیات برنامه ها
زمان برگزاری
برنامه ها
سخنرانان
برگزاری روند ۱
آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات
۱۰‏/۶‏/۹۷
ساعت
۱۶‏-۲۰
سخنرانی اول:
نقش فناوری‌های جدید در آینده صنعت بانکی
دکتر محمد مظاهری
مدیرعامل شرکت توسن تکنو
سخنرانی دوم:
ارائه نمونه موردی از تلفیق فناوری‌های نوین با خدمات بانکی
دکتر سید مرتضی صالحی
قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه­ریزی بانک شهر
برگزاری روند ۲
آشنایی با نظام کسب و کار بانک‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو
۳۱‏/۶‏/۹۷
ساعت
۱۶‏-۲۰
سخنرانی اول:
فرصت ها و چالش‌های پیش روی صنعت بانکداری در حوزه فناوری های نوین
دکتر نیما امیرشکاری
عضو هیئت علمی و مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ج.ا.ا
سخنرانی دوم:
بررسی انواع مدل‌های کسب و کار بانک‌ها
دکترسیدعلیرضا سیدصالحی معاون هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر
صالحی در ادامهبا توجه به فضای تخصصی این رویداد جهت ارائه و ارزیابی ایده­ها،از همه همکاراندعوت کرد تا ضمن اطلاع رسانی به صاحبان ایده­های کسب و کار جهت حضور در این رویداد، در صورت داشتن ایده­های نوآورانه در این رویداد شرکت کنند.
بر این اساس، با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری روند ۱ با عنوان «آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات»، هم اکنون ثبت­نام این دوره از طریق سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف به نشانیkarafarini.sharif.irدر حال انجام است.