تاپ خبر۲۴:رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت های فنی و حرفه ای و حرفه آموزی جوانان ستونی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود تصریح کرد: قطعا اگر کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های حرفه ای سوق داده شود، به طور حتم شاهد تغییرات بنیادین و حرکت و […]

تاپ خبر۲۴:رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت های فنی و حرفه ای و حرفه آموزی جوانان ستونی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود تصریح کرد: قطعا اگر کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های حرفه ای سوق داده شود، به طور حتم شاهد تغییرات بنیادین و حرکت و توسعه ملی خواهیم بود.

به گزارش پیک مهارت آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۳ مرداد ماه در دیدار با رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور و مسئولان کانون انجمن های صنفی آزاد آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مهارت گفت: امیدوارم اهداف خوب و مثبت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال های آینده محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از تحول بنیادی در توسعه کشور بر دوش آموزشگاه های فنی و حرفه ای است افزود: در شرایط کنونی متناسب با آموزش های کلاسیک و دانشگاهی در کشور شغل وجود ندارد اما حرفه آموزان و دوره دیدگان آموزشگاه های فنی و حرفه ای می توانند برای خود شغل پیدا کنند.

وی بر لزوم تغییر رویکرد جدی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور به سمت حوزه فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار وزارتخانه های مربوطه قرار گیرد البته زیرساخت های این مسائل باید فراهم شود از این رو قطعا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بهترین گزینه برای تحقق این مسائل است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر حمایت از آموزشگاه های فنی و حرفه ای در کشور گفت: اخیراً شنیده ام که وزارتخانه آموزش و پرورش در جهت توجه به حوزه فنی و حرفه ای تغییر رویکرد داده که این مسئله امر مثبت و خوبی است و زمینه های آن برای تکمیل نهایی باید فراهم شود.

وی تدوین و تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را اقدامی مثبت و مطلوب دانست و گفت: البته اگر این اساسنامه دارای بار مالی باشد باید از سوی دولت به مجلس ارائه شود اما اگر بار مالی ندارد، مجلس می تواند خود در قالب طرح آن را به تصویب برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل در این حوزه این است که ما در انتقال تکنولوژی و کالاهای دارای پیچیدگی فنی به ایران یک الزامی قرار دهیم تا فروشنده و واردکننده یک سرمایه گذاری را در حوزه آموزش فنی و حرفه ای انجام دهد از این رو به نظر من باید این مسئله در برنامه ششم توسعه کل کشور مورد توجه قرار گیرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه خصوصی شدن مراکز آموزش فنی و حرفه ای کار عاقلانه و مطلوبی است گفت: سپردن امور آموزشی به بخش خصوصی بسیار مثبت است و سازمان فنی و حرفه ای می تواند در این راستا به امور سیاست گذاری و نظارت اقدام کند از این رو این پیشنهاد را نیز می توان در برنامه ششم گنجاند.

وی با اشاره به پیشنهادات مطروحه در رابطه با لزوم ارائه و صدور تأییدیه صلاحیت حرفه ای منابع انسانی از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای افراد و متقاضیان گفت: این پیشنهاد نیز موضوع خوب و مطلوبی است البته این مسئله باید با یک شیب متعادل اجرایی شده و افراد برای اخذ این تاییدیه باید تشویق شوند.

رئیس مجلس نقش سازمان صدا و سیما در ترویج موضوع آموزش های فنی و حرفه ای را بی بدیل دانست و افزود: قطعا رسانه ملی باید در جهت فرهنگ سازی و ترغیب خانواده ها برای فرستادن فرزندان خود به آموزشگاه های فنی و حرفه ای کمک کند زیرا ترویج این سیاست ها به نفع کشور است و این سازمان می تواند در میان برنامه های هنری و موضوعات دیگر مردم را به این سمت سوق دهد و قطعا من با رئیس سازمان در این رابطه صحبت خواهم کرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه مهارت های فنی و حرفه ای و حرفه آموزی جوانان ستونی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود تصریح کرد: قطعا اگر کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های حرفه ای سوق داده شود، به طور حتم شاهد تغییرات بنیادین و حرکت و توسعه ملی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای باید از آموزشگاه های آزاد حمایت لازم را داشته باشد افزود: انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور و آموزشگاه های آزاد حرفه ای در شرایط کنونی دچار مشکلاتی هستند از این رو هر چه این آموزشگاه ها تقویت شوند گستره کاری سازمان فنی و حرفه ای افزایش می یابد.