تاپ خبر۲۴ :گوشی‌ هوشمند، کاربردهای فراوانی دارد و در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز، بخش زیادی از نیازهای انسان را بر طرف می‌کند و سبب صرفه‌ جویی در زمان می‌شود. اما تکامل، ویژگی‌ای است که بشر همواره به آن علاقه داشته و همیشه دوست دارد بهترین امکانات را در تمامی حالت‌ها داشته باشد. به گزارش تاپ […]

تاپ خبر۲۴ :گوشی‌ هوشمند، کاربردهای فراوانی دارد و در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز، بخش زیادی از نیازهای انسان را بر طرف می‌کند و سبب صرفه‌ جویی در زمان می‌شود.

اما تکامل، ویژگی‌ای است که بشر همواره به آن علاقه داشته و همیشه دوست دارد بهترین امکانات را در تمامی حالت‌ها داشته باشد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ ؛ این ایده سبب شد تا در کنار گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی وارد بازار شوند تا نیازهای مختلف کاربران در حالت‌های گوناگون را پوشش دهند. سامسونگ به عنوان رهبر بازار تلفن همراه، یکی از پیشگامانی است که سعی می‌کند با ارائه محصولاتی در کنار خانواده گوشی‌های خود به کاربرانش امکاناتی تمام و کمال در تمام زمان‌ها و مراحل زندگی را بدهد.
هدست‌ واقعیت مجازی، ساعت‌ هوشمند و دستبند سلامتی بخشی از ابزارهایی هستند که در این مدت خانواده Gear سامسونگ را سروشکل داده‌اند. این سه عضو نسبتا قدیمی، چند وقتی است که هدفون‌ بی‌سیم Gear IconX و دوربین‌ Gear 360 را به عنوان اعضای تازه‌وارد در کنار خود می‌بینند.
** هوشمند از نوع سوم
برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند بسیار راحت‌تر است، چراکه علاوه بر امکان برقراری تماس صوتی و پیامک، امکانات دیگری مانند ارتباط متنی یا تصویری روی اینترنت هم موجود است. این یعنی نوع برقراری ارتباط تغییر کرده و دنیای فناوری نیز باید خود را با آن وفق دهد. سرعت‌‌بالای زندگی و مشغله باعث از دست دادن تماس‌ یا پیام می‌شود.
این مشکل سبب شد تا پیشروان دنیای فناوری مانند سامسونگ به فکر پیوند زدن سنت و مدرنیته بیافتند و ابزاری کاربردی، شیک و پوشیدنی را با چاشنی هوشمندی روانه بازار کنند. ساعت‌ هوشمند با حفظ سمت خود به عنوان یک ساعت کلاسیک، امکاناتی بسیار بیشتر در اختیار صاحبش قرار می‌دهد که Gear S3 جدیدترین مدل از خانواده ساعت‌های هوشمند سامسونگ، گل سرسبد این ساعت‌هاست که امکاناتی نه شبیه به یک گوشی هوشمند بلکه دقیقه امکانات یک گوشی هوشمند را در اختیار صاحبش قرار می‌دهد تا سبک جدیدی از هوشمندی را روی مچ دست خود تجربه کند.
این ساعت هوشمند مانند دیگر گجت‌های پوشیدنی سامسونگ با موفقیت در آزمون‌های نفوذ آب و گردوغبار، استاندارد IP68 را دریافت کرده است.
ساعت‌ هوشمند Gear S3 سامسونگ در دو مدل متفاوت frontier و classic برای کاربران با سلایق متفاوت عرضه می‌شود.
** مربی مچی
غذاهای پرکالری و چرب هرچند لذیذ و خوشمزه هستند اما افزایش وزن و در بلندمدت بیماری‌های قلبی و عروقی را با خود به همراه دارند. پزشکان برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار برای انسان رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن را تجویز می‌کنند. اما چگونه بفهمیم وضعیت بدن ما در هنگام ورزش کردن چگونه است و چگونه با هدف ورزش کنیم؟
پاسخ این سوالات را Gear Fit2 به شما می‌دهد. دستبند هوشمند سلامتی سامسونگ که دومین نسخه از این نوع دستبند‌هاست، امکان بررسی وضعیت بدن در هنگام ورزش کردن را به صاحبش می‌دهد. شمارش قدم، بالارفتن از پله، ضربان قلب و نمایش میزان کالری سوزانده مانند یک مربی حرفه‌ای رفتار بدن صاحبش را کنترل می‌کند تا همیشه اندامی متناسب داشته باشد و البته در کنار این موضوع بتواند به گوشی هوشمند خود متصل باشد و هم‌زمان اگر خواست اعلانات روی گوشی را روی گیرفیت دریافت کند تا هنگام ورزش کردن نیز به‌روز باشد و در جریان تغییر و تحولات قرار داشته باشد.
جدیدترین دستبند سلامتی سامسونگ ضمن سازگاری با دستگاه‌های اندرویدی ۴.۴ و بالاتر، تمامی این اطلاعات را به شکل آماری از طریق اپلیکیشن S Health به کاربر منتقل می‌کند.
** گوش‌مند موسیقی
سر و صدا و شلوغی شهرها و دنیا بلای جان است و تمرکز و قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد. این شاید اصلی‌ترین دلیل پیدایش هدفون‌ها برای گوش سپردن به موسیقی بود. هدفون‌ها به جزء لاینفک زندگی امروزی تبدیل شده‌اند و یکی از استفاده‌های آن در هنگام ورزش کردن است. اما هدفون‌های سیمی هزار و یک مشکل هنگام ورزش کردن به بار می‌آورند و اینجا بود که سامسونگ Gear IconX را برای پایان دادن به مشکل ورزشکاران تولید و عرضه کرد.
هدفون بی‌سیمی که همراه صاحبش در هنگام ورزش کردن است و عرق کردن او به این هدفون آسیب نمی‌رساند و سیمی هم ندارد که بخواهد مانع فعالیت او شود. حافظه ۴ گیگابایتی این محصول نیاز صاحبش به هرگونه گوشی یا دستگاه دیگری برای پخش موسیقی را برطرف می‌کند و سنسورهای قدم‌شمار و ضربان قلبش نیز اطلاعات بدن را روی گوشی می‌فرستند تا پس از فعالیت آماری از فعالیت و سوخت‌ساز بدن داشته باشد.
** مجاز از واقعیت
ادغام جهان واقعی و مجازی از رویاهای همیشگی علاقه‌مندان فناوری بوده است این رویا با ورود هدست‌ واقعیت مجازی (Virtual reality) وارد فاز اجرایی خود شد. هدست‌ واقعیت مجازی سامسونگ با همکاری یکی از اولین شرکت‌های بازار واقعیت مجازی یعنی شرکت آکیلس ساخته می‌شوند. آذر ماه سال گذشته اولین نسخه از این هدست‌ با نام Gear VR پا به دنیای گجت‌های پوشیدنی گذاشت.
این هدست‌ با وزن کم و طراحی آروگونومیک خود برخلاف سایر دستگاه‌ها هیچ‌گونه فشاری به گردن وارد نمی‌کند و به کمک کشی که دور بدنه آن را احاطه کرده مانند یک هدبند راحت روی چشم‌ها را می‌پوشاند. Gear VR از جمله هدست‌هایی است که بدون نیاز به کامپیوتر می‌توان از آن استفاده کرد.
به همین دلیل در جلوی هدست محفظه‌ای وجود دارد که با قرار دادن گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بر روی آن غوطه‌ور شدن در دنیای مجازی را می‌توان تجربه کرد. تجربه‌ای بدیع و هیجان‌انگیز که به کمک دو لنزی که پیش‌روی چشمان کاربران است، رخ می‌دهد. با توجه به طراحی بدنه هدست هر کاربر می‌تواند با تغییر اندازه کش هدست، فاصله لنزها با چشم خود را در وضعیت مناسب قرار دهد تا بهترین تصویر را دریافت کند.
بر روی بدنه هدست دکمه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان تغییرات دلخواه خود را در بازی یا ویدئو به وجود بیاورید.
هدست‌های Gear VR با محدوده‌ دید ۹۶ درجه‌ای و همراهی سه حسگر ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و مجاورت از جمله ابزارهای صاحب سبک در بازار نوپای واقعیت‌ مجازی هستند.
** چرخشی برای ثبت مهیج‌تر
برنامه‌های ورود به دنیای واقعیت مجازی قطعه گمشده‌ای به نام تصاویر ۳۶۰ درجه داشت، به همین دلیل برای راحتی کار ثبت این‌گونه تصاویر دوربین‌هایی مخصوص با دو لنز ۱۸۰ درجه ساخته شدند. Gear 360 با طراحی کروی، دو لنز عریض ۱۵ مگاپیکسلی را درون خود جای داده‌ است. با استفاده از Gear 360 می‌توان فیلم‌هایی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۳۴۸۰ ضبط کرد. البته این دستگاه در حالت تک‌دوربین هم قرار می‌گیرد و عکس‌ها و ویدئوهایی ۱۸۰ درجه‌ای ثبت می‌کند.
Gear 360 از طریق اپلیکیشن مخصوص سامسونگ که Samsung Gear 360 Manager نام دارد به گوشی‌های پرچمدار این شرکت متصل می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر کنترل تصاویر و فیلم‌های گرفته شده از طریق گوشی، این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. برای راحتی بیشتر کاربران پایه‌ای به همراه دوربین قرار داد که با گذاشتن دوربین روی آن می‌توان تصاویر چشم‌نوازتری را ضبط کرد.
دوربین‌های ۳۶۰ درجه سامسونگ مانند سایر اعضای خانواده Gear در برابر نفوذ آب و گردو غبار مقاوم و تاییده IP53 را دریافت کرده است.
** درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com مراجعه کنید.