تاپ خبر۲۴: معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی پرداخت ۵ درصد بهای کل کار مقاطعه کار (پیمانکاران) از سوی کارفرما موکول به ارائه مفاصا حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود. به گزارش تاپ خبر۲۴از سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا، با اعلام این مطلب افزود: در […]

تاپ خبر۲۴: معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی پرداخت ۵ درصد بهای کل کار مقاطعه کار (پیمانکاران) از سوی کارفرما موکول به ارائه مفاصا حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

به گزارش تاپ خبر۲۴از سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا، با اعلام این مطلب افزود: در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می شود، کارفرما باید در قراردادی که منعقد می کند مقاطعه کار را متعهد سازد تا کارکنان خود و همچنین کارکنان مقاطعه کار فرعی را نیز نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کند.
وی خاطرنشان ساخت: هرگاه کارفرما آخرین قسط مقاطعه کار را بدون مطالبه مفاصا حساب سازمان تامین اجتماعی بپردازد مسئول پرداخت حق بیمه مقرر و خسارات مربوط خواهد بود و حق دارد وجوهی را که از این بابت به تامین اجتماعی پرداخته است از مقاطعه کار مطالبه و وصول کند.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره اشخاص حقوقی مشمول ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: تمامی وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها، شورای مرکزی اصناف، موسسات غیردولتی، خیریه و عام المنفعه مشمول مقررات این ماده هستند.
زدا گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی مکلفند مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از مقاطعه کاران و مهندسین مشاور را برابر مفاد ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی را پس از درخواست سازمان از محل ۵درصد کل کارکرد و آخرین قسط نگهداری شده به سازمان پرداخت کنند.