تاپ خبر۲۴: پس از درخشش قدرتمند ترین تراشه گرافیکی دنیای یعنی Geforce RTX 3090، در کامپیوتکس امثال بار دیگر NVIDIA از تراشه های قدرتمند جدید خود در قالب RTX 3080 TI و RTX 3070 TI برای سیستم های رده بالا و میانرده ای که خواهان قدرت بیشتر پردازش گرافیکی در کنار هسته های CUDA، RT […]

تاپ خبر۲۴: پس از درخشش قدرتمند ترین تراشه گرافیکی دنیای یعنی Geforce RTX 3090، در کامپیوتکس امثال بار دیگر NVIDIA از تراشه های قدرتمند جدید خود در قالب RTX 3080 TI و RTX 3070 TI برای سیستم های رده بالا و میانرده ای که خواهان قدرت بیشتر پردازش گرافیکی در کنار هسته های CUDA، RT و Tensor بیشتر نسبت به مدل های قبلی معرفی شده NVIDIA یعنی RTX 3080 و RTX 3070 معرفی کرده است.

در این بین، ایسوس به عنوان بزرگترین شریک تجاری NVIDIA، با افتخار این تراشه های جدید را در قالب کارت گرافیک های اختصاصی سری ROG STRIX، ROG STRIXX LC و TUF عرضه کرده است. این محصولات جدید، قدرتمند تر، خنک تر و زیباتر در مقایسه با سری مرجع بوده که در ادامه به این کارت گرافیک های جدید ایسوس می پردازیم:

ROG Strix LC GeForce RTX 3080 Ti – خنک ترین گرافیک سری ۳۰۸۰ TI

با توجه به قدرت بالای تراشه GeForce RTX 3080 Ti، ایسوس راهکار خنک سازی موسوم به LC خود را با این تراشه جدید ترکیب کرده است تا به خواستنی ترین کارت گرافیک این سری نزد گیمرها تبدیل شود. این کارت گرافیک در واقع توسط یک بلاک کامل اختصاصی خنک کننده مایع در بر گرفته شده و ایسوس برای زیبایی بیشتر این قطعه خاص، نورپردازی RGB قابل آدرس دهی را با ترکیب طرح Cyber-Text از ROG پیاده سازی کرده است تا زیبایی آن دوچندان شود. یک رادیاتور ۲۴۰ میلیمتری که با فن های RGB از ROG تجهیز شده به واسطه دو لوله ۶۰۰ میلیمتری اسلیو شده به پمپ خنک کننده متصل است تا دما به بهترین شکل ممکن کنترل شده و در کنار آن زیبایی کارت گرافیک و سیستم بیشتر گردد. در کنار این خنک کننده روی کارت گرافیک هم ایسوس یه فن دمنده بی صدا تعبیه کرده تا عبور مداوم هوا برای جای جای کارت گرافیک به ویژه مدار تغذیه و قطعات پشت آن در جریان باشد.

ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti – قدرت کامل به واسطه خنک کننده بادی

کارت گرافیک های ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti با بهترین راهکار خنک سازی به واسطه هوا که در کارت گرافیک های اخیر شاهد هستیم تجهیز شده اند. این سری با داشتن هیت سینک عظیم ۲٫۹ اسلاته با دربرگیری تمام قطعات و مدار چاپی بی وقفه به بهترین حالت ممکن، خنک سازی را انجام می دهد. فن های Axial-Tech که عملکرد و دوام خود را به اثبات رسانده اند، با کمترین نویز ممکن جریان بهینه هوا را به سمت پره های هیتسینک هدایت می کند. صفحه محافظ پشت کارت گرافیک نیز به صورت یکپارچه و فلزی بوده تا هم دمای اجزای پشت کارت گرافیک را دفع کن و در برابر جاذبه و ورود گرد و خاک به قطعات حساس پشت کارت گرافیک محافظت نماید.

به منظور زیبایی بیشتر هم آرایه ای از نورپردازی Aura Sync توسط LED های قابل آدرس دهی در لبه بیرونی کارت گرافیک ها وجود دارد و سطح فلزی این کارت گرافیک ها هم با نقش Cyber-Text از ROG زیباتر شده است.

TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti- آماده برای گیمینگ تمام عیار

ظاهر خاص با چاشنی مخفی کار به سبک نظامی و طراحی خشن با استفاده از آلیاژ پولیش داده شده آلومینیومی مشکی رنگ، کارت گرافیک های سری TUF Gaming را به یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن یک سیستم رویایی تبدیل کرده است. برای خنک سازی، ایسوس این سری را با یک خنک کننده حجیم ۲٫۷ اسلاته به همراه سه فن قدرتمند Axial-Tech با عملکردی بی صدا همراه ساخته است. این سری نیز مانند مدل های Strix در هنگام بیکاری یا فشار کم در هنگام بازی های سبک، فن ها از کار ایستاده و بازی در سکوت ادامه خواهد داشت.

در این سری نیز سیستم خنک کننده به طول کامل مدار چاپی را در برگرفته و حتی از آن بزرگتر است. در انتهای بیرونی کارت گرافیک نیز، محفظه ای برای عبور هوا و دفع بهتر حرارت در نظر گرفته شده تا عملکرد خنک کننده به بهینه ترین حالت ممکن باشد. این کارت گرافیک نیز ماننده سری ROG از حفاظ فلزی یکپارچه به عنوان اسکلت کارت گرافیک بهره می برد. این اسکلت فلزی علاوه بر کمک به دفع حرارت، استحکام را نیز افزایش داده و در درازمدت کارت گرافیک عمر بیشتری خواهد داشت.

سری جدید کارت گرافیک های ایسوس هم با فناوری Auto-Extreme ساخته شده اند. این فناوری در واقع شامل خط تولید تمام خودکار ایسوس است که در محیطی کاملاً بسته و ایزوله عملیات تولید کارت گرافیک توسط ماشین انجام می پذیرد. خازن ها و قطعات به کارگرفته شده در این سری نیز از جان سخت ترین قطعات الکترونیکی بوده که طور اختصاصی در کارت گرافیک های ایسوس دیده می شود. در کنار این فناوری ها و قطعات با دوام، ایسوس با پایش ۱۴۴ ساعته خیال کاربران را از لحاظ کیفیتی بی نقص و دوامی استثنایی آسوده ساخته است.