تاپ خبر۲۴: شرکت سامسونگ الکترونیکس قصد دارد به زودی جدیدترین مانیتور خود را به بازار ایران معرفی کند. مانیتور C49HG90 سامسونگ در ابعاد ۴۹ اینچی و با صفحه نمایشی خمیده و فوق‌ عریض طراحی و تولید شده است. انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری پنل و صفحه نمایش فوق‌ عریض و بزرگ مانیتور C49HG90 دنیایی جدید از تجربه […]

تاپ خبر۲۴: شرکت سامسونگ الکترونیکس قصد دارد به زودی جدیدترین مانیتور خود را به بازار ایران معرفی کند.

مانیتور C49HG90 سامسونگ در ابعاد ۴۹ اینچی و با صفحه نمایشی خمیده و فوق‌ عریض طراحی و تولید شده است. انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری پنل و صفحه نمایش فوق‌ عریض و بزرگ مانیتور C49HG90 دنیایی جدید از تجربه بازی‌های دیجیتالی را به روی گیمرها باز می‌کند. دنیایی که در آن امکان تمرکز و هیجان بیشتر در بازی‌ها فراهم شده است.
استفاده از پنل کوانتوم دات، پشتیبانی از استاندارد HDR، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۳۸۴۰، پوشش ۱۲۵ درصدی طیف رنگی sRGB و… موجب شده تا تصاویر در جدیدترین مانیتور سامسونگ به همان شکل موردنظر سازندگان بازی به نمایش درآید.
همچنین نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی، زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه‌ای، بهره‌مندی از قابلیت AMD FreeSync 2، بهینه‌سازی تنظیمات تصویر براساس ژانرهای بازی و سایر فناوری‌های به کار رفته در این مانیتور، اجرای روان و بی‌نقص بازی‌ها را رقم زده است.
مانیتور ۴۹ اینچی C49HG90 تازه‌ترین راهکار سامسونگ برای کاربرانی است که می‌خواهند سطحی جدید و پیشرفته از بازی‌های کامپیوتری را تجربه کنند. این مانیتور با تجهیز به آخرین فناوری‌ها و جدیدترین قابلیت‌های دنیای نمایش و سرگرمی، انقلابی در صنعت گیم و بازی محسوب می‌شود.
ضمن اینکه با تقسیم‌‌بندی صفحه نمایش فوق عریض به دو نمایشگر، انجام همزمان کارهای مختلف و کابردهای مولتی‌تسکینگ راحت‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری شده است.

تصاویر واقعیِ واقعی
سامسونگ در مانیتور جدید خود از پنل QLED بهره می‌برد که پیش از این تنها در تلویزیون‌های این شرکت به کار می‌رفت. در این پنل‌ها از ذرات کوانتو‌م دات برای تولید رنگ استفاده می‌شود، در نتیجه طیف رنگ تحت پوشش این نمایشگر به رقم قابل توجه یک میلیارد رنگ می‌رسد. علاوه براین تولید رنگ با ذرات کوانتوم‌دات، خالص‌ترین و دقیق‌‌ترین سطح از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد.
پشتیبانی از استاندارد HDR یکی دیگر از ویژگی‌های تصویری مانیتور QLED سامسونگ است. با این قابلیت‌، رنگ‌ها و سایه‌ها در شکل طبیعی و واقعی خود دیده می‌شوند. در واقع گیمرها تصاویر را با همان کیفیت مورد نظر سازندگان می‌بینند.
تمرکز ۱۰۰ درصدی بر روی اتفاقات هیجان‌انگیز بازی یکی از خواسته‌های همیشگی گیمرها بوده است. این نکته در مانیتور جدید سامسونگ تا حد زیادی تحقق یافته است. صفحه نمایش این مانیتور با انحنایی طراحی شده که تطابق‌پذیری زیادی با شعاع چشم انسان دارد. انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری در C49HG90 با سطح فوق عریض نمایشگر همراه شده تا گیمرها را در هیجان بازی‌ غرق کند.
بزرگترین مانیتور فعلی جهان با نسبت تصویر ۳۲:۹ تمام حواشی و نقاط پیدا و پنهان بازی را در تیررس چشم کاربر قرار می‌دهد.
یکی از ویژگی‌های تحسین شده C49HG90، بهینه‌سازی تصاویر براساس ژانرها و سبک‌های مختلف بازی‌هاست. در این مانیتور کالیبراسیون دقیقی صورت گرفته تا با تغییر مواردی مثل سطح گاما، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح و مقدار رنگ، بهترین و عالی‌ترین تصویر در هر سبک بازی به چشم گیمر منتقل شود.

اجرای بی‌نقص
ایجاد لحظات هیجان‌انگیز و پرشور در اتاق‌ها و سالن‌های بازی تنها به ویژگی‌های تصویری مانیتور ختم نمی‌شود. برای داشتن چنین تجربه‌ای ‌باید مانیتوری قدرتمند با نرخ‌ بروزرسانی (Refresh Rate) بالا و زمان واکنش پذیری (Response Time) عالی در اختیار داشت. مانیتور QLED سامسونگ به کمک نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی و زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه، تمام تصاویر را کاملا سریع، روان و بدون نقص اجرا می‌کند.
همچین با حضور فناوری AMD FreeSync™ ۲ در این مانیتور کیفیت اجرا و روشنایی تصاویر چند برابر شده است. نسخه دوم این فناوری اکنون امکان پشتیبانی از HDR را نیز به لیست قابلیت‌های کابردی خود افزوده است.
انجام بازی در اتاق‌های تاریک ممکن است برای چشم‌ها خسته‌کننده باشد به همین دلیل حالت eye-saver در مانیتورهای C49HG90 قرار داده شده تا با فعال کردن آن از انتشار نور آبی جلوگیری شود و چشم‌ها راحتی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این با فعال کردن حالت Flicker Free نور پس زمینه کاهش یافته و خستگی چشم‌ها کمتر می‌شود.

نمایش چندگانه
ابعاد ۴۹ اینچی و طراحی فوق عریض مانیتور C49HG90 این فرصت را فراهم کرده تا به کمک قابلیت Easy Setting Box و تنها با یک کلیک صفحه نمایش را به چندین پنجره مختلف تقسیم کرد و از نمایش همزمان چندین تصویر لذت برد.
علاوه بر این با استفاده از قابلیت تصویر در تصویر (Picture by Picture) می‌توان از دو ورودی اصلی به طور همزمان دو تصویر را بدون افت کیفیت و کاهش رزولوشن نمایش داد. در مانیتور C49HG90 دو درگاه HDMI و درگاه‌های DisplayPort ، Mini Display Port و درگاه ورودی صدا وجود دارد.
برای کمک به حفظ تمرکز کاربر، تمامی زوائد و حواشی در بدنه این مانیتور حذف شده و طراحی‌آن به شکلی مینیمالیستی انجام شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های ستودنی طراحی این مانیتور، پایه انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم است که کار با پنل فوق عریض را برای کاربران راحت کرده است. همچنین وجود تنها یک کابل برق در این نمایشگر فضای خلوتی را به میز کار گیمرها می‌بخشد.
مانیتورهای QLED مدل C49HG90 سامسونگ به زودی وارد بازار ایران شده و در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌گیرد.