تاپ خبر۲۴: مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی برگزار شد. مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی بانک مهر اقتصاد با حضور جمعی از مدیران شبکه بانکی، نمایندگی ولی فقیه، اعضای کمیته فقهی، مدیر عامل و معاونین بانک انجام شد. دکتر نتاج – مدیر عامل بانک مهر اقتصاد – با تاکید بر لزوم همکاری […]

تاپ خبر۲۴: مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی برگزار شد.
مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی بانک مهر اقتصاد با حضور جمعی از مدیران شبکه بانکی، نمایندگی ولی فقیه، اعضای کمیته فقهی، مدیر عامل و معاونین بانک انجام شد.
دکتر نتاج – مدیر عامل بانک مهر اقتصاد – با تاکید بر لزوم همکاری حوزه و دانشگاه در پیاده‌سازی بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا، اظهار کرد: فعالان عرصه اقتصاد و عموم آحاد جامعه نیز باید به مفاهیم بانکداری بدون ربا توجه کنند.
نتاج با تأکید بر اینکه بانکداری بدون ربا باید در محیط زندگی ما مورد توجه باشد، اظهار داشت: قطعا اسلام به ساختار اقتصادی توجه خاص داشته و دارد؛ نظام اقتصادی از مهمترین معیارهای اسلام است و اخیراً با تدبیر مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» نیز به بانکداری اسلامی گره خورده است.
نتاج با بیان اینکه همه موسسات پولی و بانکی را تشویق کردیم که در عرصه بانکداری اسلامی گام بردارند، یادآور شد: نظام بانکداری کشور شامل عملیات پولی غیرانتفاعی نظیر قرض‌الحسنه و عملیات پولی انتفاعی است.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه خارج شدن نظام اقتصادی از سیطره دولت باید به ‌تدریج عملیاتی شود، گفت: آحاد مردم باید روحیه مطالبه‌گرایانه در عرصه بانکداری اسلامی داشته باشند و در این باره باید اقدامات آگاه‌سازانه اجرا شود.
نتاج با بیان اینکه عملیات پولی اسلامی هدفی آرمانی است، اضافه کرد: با توجه به ساختار حاکم و اجرای قانون اصل ۴۴ در راستای کاهش تصدی‌‌گری دولت، یکی از موضوعات اساسی، خارج شدن نظام اقتصادی از سیطره دولت است که باید این مورد به تدریج عملیاتی شود.
در ادامه، حمید رضا نجف پور – معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک – با بیان اینکه این بانک بر تدوین سند راهبردی خود در حیطه بانکداری اسلامی توجه خاصی دارد تا الگوی نظام جامع بانکداری اسلامی را پیاده کند گفت: مدلی که در بانک مهر اقتصاد در زمینه اقتصاد اسلامی به آن دست یافته‌ایم، عملیات بانکداری اسلامی را محقق می‌کند که باید پس از تحقق این هدف به دنبال تحقق قانون جامع بانکداری اسلامی باشیم.
معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد با تاکید بر اینکه باید مدل جامع مراحل نظام بانکی اسلامی را کامل کنیم، گفت: در مهندسی شرعی قراردادهای فعلی نظام پولی و بانکی به این نتیجه رسیدیم که در قراردادهای فعلی، منافع بانک در خطر است، در حالی که در قراردادهای بعدی مبتنی بر اقتصاد اسلامی، حقوق مشتری و بانک حفظ می‌شود.
نجف پور در ادامه ضمن برشمردن اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه پیاده سازی بانکداری بدون ربا به تشریح مسابقه بانکداری اسلامی پرداخت و گفت: در این مسابقه که به مناسبت هفته بانکداری اسلامی برگزار شد، بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در سراسر کشور شرکت کردند که بیش از ۴۶ هزار نفر از شرکت کنندگان موفق به کسب حد نصاب امتیاز لازم برای حضور در قرعه کشی شدند که به قید قرعه از میان آنها برندگان این مسابقه مشخص می شوند.
وی افزود: استان خراسان شمالی با میانگین هر شعبه ۵۹۲ نفر بیشترین میزان مشارکت در مسابقه را به خود اختصاص داد و استان های کرمان، قزوین ،خراسان جنوبی و اردبیل نیز ۴ استان دیگری بودند که به ترتیب بیشترین مشارکت را داشتند.
بر اساس این گزارش، ۱۴ کمک هزینه حج عمره، ۷۲ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، ۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۱۱۰ فقره وام قرض الحسنه جوایز مسابقه بزرگ بانکداری اسلامی بانک مهر اقتصاد را تشکیل می دهند که به ۳۰۶ نفر اهداء می شود.
اسامی برندگان این مسابقه متعاقبا از طریق وب سایت بانک مهر اقتصاد و روزنامه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد.