به گزارش تاپ خبر۲۴،مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی گفت: پیش‌بینی استقرار یک هزار و ۷۴۲ تیم عملیاتی در لایه‌های مختلف شهر انجام شده که این تیم‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است. سیدرضا خوشزاد در نشست خبری خود درباره برنامه‌های این سازمان برای چهارشنبه آخر سال‌، اظهار داشت: با اقدامات فرهنگی […]

به گزارش تاپ خبر۲۴،مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی گفت: پیش‌بینی استقرار یک هزار و ۷۴۲ تیم عملیاتی در لایه‌های مختلف شهر انجام شده که این تیم‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سیدرضا خوشزاد در نشست خبری خود درباره برنامه‌های این سازمان برای چهارشنبه آخر سال‌، اظهار داشت: با اقدامات فرهنگی که طی چند سال گذشته صورت گرفته است شرایط نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر شده و این رویکرد فرهنگی در جامعه اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلات حادی که برای جامعه مشکل‌ساز باشد به وجود نیامده و شرایط هر سال نسبت به سال قبل بهتر شده است،‌ ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی با ت.جه به رسالتی که دارد در طول ۲۴ ساعت به صورت کامل آمادگی‌های لازم را دارد و از زمانی که زنگ ایستگاه به صدا در می‌آید، ماموران آتش‌نشانی کمتر از ۴۵ ثانیه از سازمان خارج می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نقاطی که اصلاحا به آنها نقاط پر خطر گفته می‌شود شناسایی شده و محل استقرار مأموران سازمان مشخص شده است.

وی افزود: پیش‌بینی استقرار یک هزار و ۷۴۲ تیم عملیاتی در لایه‌های مختلف شهر انجام شده که این تیم‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

خوشزاد اظهار داشت: ۳۰۰ تیم عملیاتی در ۱۰۰ ایستگاه آتش‌نشانی پایتخت در دو چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش قرار دارند و علاوه بر آن ۱۱۴ تیم در نقاط پرخطری که توسط کارشناسان آتش‌نشانی تعیین شده است، مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۶۳۱ تیم در لایه‌های پشتیبانی و در ۱۲۳ ناحیه مناطق ۲۲گانه پایتخت مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌ها در ۳۷۴ محله تهران مستقر خواهند شد که این امر به این معناست که ۳۷۴ تیم عملیاتی در لایه‌های پشتیبانی و حمایتی در تمام محلات تهران مستقر می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در سال‌های قبل راه‌اندازی یگان موتورسوار آتش‌نشان در دستور کار قرار گرفت، و در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد موتورسوار در ایام پایانی سال به صورت شناور و گشتی پوشش معابر پایتخت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۰۰۰ آتش‌نشان داوطلب در محلات مختلف در کنار نیروهای آتش‌نشانی به فعالیت می‌پردازند،‌ اظهار داشت: بیشتر آتش‌نشانان داوطلب را زنان تشکیل داده و فردا دوشنبه نیز همایش سراسری آتش‌نشانان داوطلب با حضور شهردار تهران در برج میلاد برگزار خواهد شد.

خوشزاد از توزیع رایگان خاموش‌کننده‌های دستی میان شهروندان  از روز گذشته خبر داد و گفت: در همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و در جاده خاوران، شهرری، حکیمیه، اتوبان حکیم و بوستان ولایت برای توزیع خاموش‌کننده‌های دستی، جانمایی شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ هزار خاموش‌کننده دستی تا روز سه‌شنبه در بین مردم تهران توزیع خواهد شد.

به گفته وی در طول امسال ۴۰ هزار خاموش‌کننده به همین شیوه و به صورت رایگان در میان مردم توزیع شد و سازمان آتش‌نشانی در نظر دارد در سال آتی سنسورهای گاز CO را به صورت رایگان میان مردم توزیع کند.

وی در پاسخ به اینکه تعیین مکان‌هایی خاص برای برپایی جشن چهارشنبه آخرسال ضمن موافقت با انجام این طرح گفت: شهرداری موافق انجام این طرح است و پیشنهاداتی نیز توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران ارائه شده و بنا بود هماهنگی‌های لازم از طریق وزارت کشور صورت بگیرد.

خوشزاد با اشاره به اینکه چهارشنبه آخرسال می‌تواند به شبی پرخاطره و ایمن وعاری از هرگونه خطر بدل شود، اظهار داشت: در چهارشنبه آخرسال گذشته ۳۲۹ عملیات توسط آتش‌نشانان تهران پوشش داده شد که ۲۰۰ مورد از این عملیات‌ها مربوط به حریق معابر، ۲۸ مورد حریق در فضای سبز، ۵۹ حریق در واحدهای مسکونی، ۳۶ مورد مربوط به وسایل نقلیه و ۶ مورد موضوعات متفرقه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مجروحان سال ۸۹ و ۹۰ در چهارشنبه آخر سال ۸ نفر بوده است و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی همچنین گفت: تعامل در سطح همه سازمان‌های شهرداری وجود دارد و همچنین سازمان پسماند و شهرداری‌های نواحی تمهیداتی را در راستای کاهش حریق سطل‌های زباله انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر انجام تمهیداتی در راستای کاهش حریق سطل‌های زباله، مقرر شده است که نسب به پاکسازی هرچه سریع‌تر معابر و تمیز نگه‌داشتن محیط اقدام شود، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد که صبح روز چهارشنبه آثاری از حوادث شب گذشته در معابر دیده نشود.