دکتر، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ضمن دیدار و گفت وگو با محمد خدادادی مدیرعامل ایرنا، از بخش اخبار داخلی بازدید کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این بازدید مدیران عامل بورس کالا و […]

دکتر، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ضمن دیدار و گفت وگو با محمد خدادادی مدیرعامل ایرنا، از بخش اخبار داخلی بازدید کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این بازدید مدیران عامل بورس کالا و ایرنا درباره چگونگی توسعه همکاری ها ، گفت وگو و تبادل نظر کردند. طی این بازدید مقرر شد ، سطح همکاری های دو طرف در زمینه توسعه اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای مختلف خبری و اطلاع رسانی ارتقا یابد.
گردش نقدینگی در بازار از طریق اوراق بهادار
در این دیدار مدیرعامل بورس کالای ایران با تشریح فعالیت این بورس، گفت: توسعه فیزیکی بورس ها از طریق کارگزاری ها انجام می شود و براین اساس بورس کالا دارای ۱۱۰ شعبه کارگزاری در کشور است.
حامد سلطانی نژاد با تاکید بر لزوم تغییر روند در عرصه های مالی و اقتصادی کشور، اظهارداشت: با توجه به کاهش قیمت نفت باید توجه ویژه ای به روندهای اقتصادی داشت. وی با بیان اینکه سپرده گذاری های انجام شده در بانک ها دارای گردش مالی نیست، تاکید کرد که این نقدینگی باید به نظام بازار تزریق شود تا به گردش درآید و بر این اساس به دنبال توسعه اوراق بهادار هستیم.
مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه بازارهای مالی در دنیا به گونه ای است که واسطه ها وارد بخش واقعی اقتصاد نمی شوند، افزود: باید واسطه ها و سفته بازان را مدیریت و محصولات را در قالب اوراق بهادار جابه جا کرد.