تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک سپه گفت: سیاست های اصولی دولت محترم تدبیر و امید به ویژه تیم اقتصادی، عقلانیت را در بازار پولی کشور حاکم کرده است. به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از محمدکاظم چقازردی در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: اگر طی سالیان اخیر کشورمان تحت تأثیر تحریم […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل بانک سپه گفت: سیاست های اصولی دولت محترم تدبیر و امید به ویژه تیم اقتصادی، عقلانیت را در بازار پولی کشور حاکم کرده است.

به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از محمدکاظم چقازردی در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: اگر طی سالیان اخیر کشورمان تحت تأثیر تحریم نبود، اقدامات دولت برای بهبود وضع بازار پولی کشور خیلی زودتر به نتیجه مطلوب می رسید.
چقازردی اظهار داشت: تحریم ناعادلانه بانک سپه به دلایل واهی و غیرعادلانه انجام شد و مسئولان کشور با همت و جدیت این بانک را از تحریم خارج کردند.
وی با اشاره به نتایج مثبت رفع تحریم ها در بازار پولی کشور، تصریح کرد: با رفع تحریم ها و به واسطه امکان استفاده از منابع مالی فاینانس و ریفاینانس و منابع ارزی آزاد شده، قدرت مالی بانکها افزایش می یابد.
وی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت در راستای بهبود بازار پولی کشور، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانکها، تسهیل قوانین و مقررات، تبدیل اضافه برداشت های بانکها به خط اعتباری با نرخ مناسب و همچنین کاهش میزان نرخ سپرده های قانونی و عودت این وجوه به بانکها ازجمله اقدامات مطلوبی است که در جهت بهبود وضع بازار پولی کشور و افزایش قدرت وام دهی بانکها انجام شده است.
چقازردی اظهار داشت: بانکداران کشور به این نکته رسیده اند که باید حرفه ای و منضبط عمل کنند.
وی ضمن اشاره به کاهش نرخ تسهیلات بازار بین بانکی و چشم انداز کاهش بیشتر این نرخ، تصریح کرد: این موضوع زمینه کاهش نرخ سپرده ها را به صورت تدریجی ایجاد خواهد کرد.

* حد اعتباری استان افزایش می یابد
وی در پاسخ به درخواست استاندار خراسان رضوی مبنی افزایش حد اعتباری مشتریان قدیمی و خوشنام استان گفت: با موافقت هیأت مدیره سقف اعتباری مشتریان قدیمی و خوشنام استان افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه بانک سپه از نظر قدمت و اصالت نماد نظام بانکی کشور است، تصریح کرد: دشمنان با توجه به این امر و تأثیرگذار بودن در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه فعالیت های ارزی، بانک سپه را تحریم کردند.

* آغاز به کار واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور
وی از آغاز به کار مجدد کلیه واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و افزود: این بانک به عنوان یکی از معتبرترین بانکهای ایرانی، دارای یک بانک خارجی در لندن و سه شعبه در شهرهای پاریس، فرانکفورت و رم است که با تقویت آنها، خدمات رسانی به مشتریان ارزی با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.
چقازردی ضمن قدردانی از مسئولان استان خراسان رضوی به خاطر برخورد قاطع با بازارهای غیرمتشکل پولی در استان گفت: شکل گیری این بازارها و مؤسسات غیرمجاز، فرهنگ سپرده گذاران را تحت تأثیر قرار داده و با ارائه نرخ سودهای غیرمتعارف، بخش قابل توجهی از منابع بازار پولی کشور به سمت فعالیتهای غیرمولد سوق داده اند که با رفتار حرفه ای بانکداری فاصله زیادی دارد.
وی تعدد طرح های نیمه کاره و فعالیت زیر ظرفیت بسیاری از واحدهای تولیدی کشور را با شکل گیری بازارهای غیر متشکل و مؤسسات غیر مجاز مرتبط دانست و خاطر نشان کرد: منابع جذب شده در این بازارها به جای تزریق به بخش تولید، با انگیزه های سود آوری وارد بازارهای دیگر شده است.

* رشیدیان: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات آماده پرداخت در استان خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک انتصاب چقازردی به عنوان مدیرعامل جدید بانک سپه، گفت: این بانک به لحاظ گستردگی و تأثیر گذاری در اقتصاد جایگاه ویژه ای در نظام بانکی دارد.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اثرات منفی بازارهای غیر متشکل پولی در کشور، تصریح کرد: شکل گیری این نوع بازارها ناشی از اشکالات موجود در بازارهای متشکل پولی بوده و به بی نظمی نظام پولی و مالی کشور منجر می شود.
وی به برخوردهای صورت گرفته با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز میزان و ثامن الحج در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در اثر این برخوردها از آذرماه سال گذشته تا آذر ماه سال جاری منابع قابل توجهی از سپرده ها به سایر بانکها منتقل شد.
وی ضمن قدردانی از خدمات رسانی بانک سپه به اقشار مختلف مردم و فعالان اقتصادی استان از سایر بانکها نیز خواست، منابع تودیعی را در قالب تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی همان استان تزریق کنند.
رشیدیان اظهار داشت: صادقی مدیر شعب بانک سپه که بعنوان دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها نیز بود علاوه بر کمک به تسریع و تسهیل حل مشکلات مشتریان خود، در رفع موانع و معضلات فعالان اقتصادی و مشتریان سایر بانکهای استان همکاری مؤثری داشت.
استاندار خراسان رضوی نرخ تورم این استان را ۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: با این تورم، نرخ تسهیلات اعطایی به بخش تولید دراین استان نباید بیشتر از ۱۷٫۵ درصد باشد. زیرا افزایش نرخ سود سپرده ها و به تبع آن تسهیلات به ضرر تولید کننده است.
وی با بیان اینکه نظام پولی و مالی کشور باید منعطف بوده و با سرعت و دقت عمل کند، خاطر نشان کرد: انتظار می رود با بسترسازی مناسب، منابع عظیم سرگردان جامعه به سمت تولید سوق داده شود و از شکل گیری بازارهای غیرمتشکل پولی جلوگیری گردد.
رشیدیان ضمن تأکید بر ضرورت تعامل بین واحدهای تولیدی و نظام بانکی، تصریح کرد: برای کمک به بخشهایی نظیر کشاورزی و صادرات باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های استان خراسان رضوی در زمینه های پزشکی، فرهنگی، علمی و… امثال آنها خاطر نشان کرد: برای کمک به توسعه اقتصادی این استان باید از تمام توانمندی ها استفاده شود.
رشیدیان گفت: تنها ۳۰ درصد از محصولات صادراتی استان خراسان رضوی به صورت مستقیم به بازارهای هدف ارسال می شود و بخش قابل توجهی از تولیدات این استان نظیر زعفران در قالب صادرات مجدد توسط سایر کشورها روانه بازارهای بین المللی می شود.
در پایان این مراسم، استاندار از زحمات علی صادقی، مدیر قبلی تقدیر و به کیومرث مهدوی میلانی، مدیر جدید بانک سپه در استان خراسان رضوی تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.