تاپ خبر۲۴:مراسم معارفه دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران و تودیع فرشاد حیدری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران برگزار شد. در این مراسم که در تالار “سردار اسعد“ بانک بر پا گردید دکتر علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی بانک‌ها، رئیس بنیاد مستضعفان […]

تاپ خبر۲۴:مراسم معارفه دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران و تودیع فرشاد حیدری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران برگزار شد.
در این مراسم که در تالار “سردار اسعد“ بانک بر پا گردید دکتر علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی بانک‌ها، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها، اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران و تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها حضور داشتند.
در آغاز این مراسم فرشاد حیدری طی سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی ایران گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ میانگین رشد منابع بانک ملی ایران از میانگین رشد سایر بانک ها بیشتر بود، در عین حال با عدم تعادل در منابع و مصارف مواجه بودیم  به طوری که میزان بدهی بانک ملی ایران به بانک مرکزی به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده بود اما با همکاری‌های انجام شده این بدهی تسویه شد.
وی ضمن اشاره به افزایش صد درصدی سرمایه بانک ملی ایران تاکید کرد: بر همین اساس سرمایه بانک که ۲۲ هزار میلیارد ریال بود در پایان سال گذشته با ارزیابی مجدد دارایی‌ها و افزایش سرمایه نقدی به نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.
حیدری افزود: پایان سال ۹۰ مجموع دارایی‌های بانک ۲۷۵ هزار میلیارد ریال بود که در پایان سال ۹۱ از مرز یک هزار تریلیون ریال عبور کرد.
سپس مهندس فروزنده رشته سخن را دست گرفت و به عنوان سهامدار عمده بانک سینا، بانکی که دکتر همتی قبل از این عهده‌دار مقام نایب رئیسی هیأت مدیره و مدیرعاملی آن بود، از دکتر همتی به عنوان مدیری توانمند یاد کرد.
محمد فروزنده از شاخصه‌های مدیرعامل جدید بانک ملی ایران به پیگیری و علاقه مندی وی به توسعه منابع انسانی و به کارگیری تکنولوژی‌های نوین اشاره کرد و گفت: ایشان در اصلاح ساختارها و توجه به اصلاحات درون سازمانی توجه ویژه دارند و توسعه منابع انسانی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
آنگاه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از بانک ملی ایران خواست مانند بقیه بانک‌ها منابع خود را به سمت تولید هدایت کند.
وی اظهار امیدواری کرد که مدیریت دکتر همتی بتواند به اصلاح روش‌ها و تسهیل کسب و کار در این راستا منجر شود چرا که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بهبود فضای کسب و کار است.
دکتر مصباحی مقدم افزود: نظام بانکی باید پشتیبان تولید باشد و یک بانک باید خود را شریک طرح‌های اقتصادی بداند و تنها به سود و کسب درآمد نیاندیشد.
دکتر علی طیب‌نیا سخنران بعدی بود که ضمن قدردانی از خدمات صادقانه فرشاد حیدری، مدیرعامل جدید بانک ملی ایران را شخصیتی با سوابق سیاسی، اجرایی و اقتصادی برشمرد و گفت: امیدواریم با توجه به ویژگی‌هایی که از آقای همتی سراغ داریم بانک ملی ایران را متحول کند.
مدیر جدید بانک ملی ایران گفت: به اعتماد مردم نسبت به این بانک خواهم افزود
در این مراسم دکتر عبدالناصر همتی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران طی سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کرد که بتواند بر اعتماد عمومی نسبت به بانک ملی ایران بیافزاید و یکبار دیگر هر گاه سخن از اعتماد پیش می‌آید “باز هم“ نام بانک ملی ایران بدرخشد.
دکتر همتی تاکید کرد: زندگی و پیشرفت نزدیک به چهل هزار نفر همکار بانک ملی ایران با تصمیمات مدیریت عجین شده و رعایت عدالت در ارتقای شغلی آنها بر مبنای شایسته سالاری از وظایف مدیریت است. وی از خدمات آقای فرشاد حیدری در مدت تصدی مدیریت بانک نیز قدردانی کرد.
دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز قرار بود در این جلسه حضور داشته باشد که به دلیل فوت پدرش نتوانست در این جلسه حضور یابد.