تاپ خبر۲۴: مجلس شورای اسلامی به علی اصغر فانی،‌ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم رای اعتماد داد اما به رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد نداد. به گزارش فرارو، مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی رییس جمهور […]

تاپ خبر۲۴: مجلس شورای اسلامی به علی اصغر فانی،‌ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم رای اعتماد داد اما به رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد نداد.

به گزارش فرارو، مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و ورزش پرداخت که در پایان این جلسه و پس از رای گیری از نمایندگان علی اصغر فانی با کسب ۱۸۵ رای موافق،‌ ۵۳ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

علی اصغر فانی دانش‌آموخته دوره دکترای رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است.

همچنین نمایندگان مجلس با ۱۵۹ رای موافق ،۷۰ رای مخالف و۳۲ رای ممتنع به رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری رای اعتماد دادند.

فرجی دانا در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در قم متولد شد و در سال ۱۳۵۷ دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان حکیم نظامی قم گرفت و در همان سال در کارشناسی مهندسی برق دانشگاه شیراز پذیرفته شد.

اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۱ رای مخالف به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد نداد.

سیدرضا صالحی امیری از مجموع ۲۶۱ رای، با ۱۴۱ رای مخالف ، ۱۰۷رای موافق و ۱۳ رای ممتنع نتوانست اعتماد مجلس را برای تصدی گری وزارت ورزش و جوانان کسب کند.