تاپ خبر۲۴: آیا تا به حال به منابع آلودگی صوتی اطراف‌تان دقت کرده‌اید؟ آلودگی صوتی، صدای ناخواسته‌ای است که موجب بر هم زدن آرامش در زمان استراحت یا تمرکز افراد در حین انجام کار می‌شود و اثرات مخربی بر سلامت انسان دارد. منابع آلودگی صوتی بسیار گسترده اند ، از صدای عملیات ساختمان‌سازی گرفته تا […]

تاپ خبر۲۴: آیا تا به حال به منابع آلودگی صوتی اطراف‌تان دقت کرده‌اید؟ آلودگی صوتی، صدای ناخواسته‌ای است که موجب بر هم زدن آرامش در زمان استراحت یا تمرکز افراد در حین انجام کار می‌شود و اثرات مخربی بر سلامت انسان دارد.

منابع آلودگی صوتی بسیار گسترده اند ، از صدای عملیات ساختمان‌سازی گرفته تا صدای ناهنجار موتور ماشین‌ها و حتی لوازم خانه! سازمان بهداشت جهانی اخیراً اعلام کرده که سر و صدای لوازم برقی خانه می‌تواند موجب برهم زدن آرامش هنگام خواب و ایجاد تنش شده و خطر ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل شرکت سامسونگ الکترونیکس، کوشیده تا به سهم خود، این آلودگی را به حداقل برساند و محصولات خود را با کمترین میزان آلودگی صوتی تولید کند.
آرامش هنگام کار
اگر همه لوازم خانگی در کنار کاری که انجام می‌دهند، صدایی آزاردهنده از خود تولید کنند، به هدف خود که همان فراهم کردن آسایش برای مصرف‌کنندگان است، دست پیدا نمی‌کنند. چرا که در قبال انجام کارهای منزل ، آرامش افراد را سلب خواهند کرد. از جمله محصولاتی که صدای آنها هنگام کار بعضاً آزاردهنده است، ماشین‌های ظرف‌شویی هستند. شرکت سامسونگ اما در آخرین محصول خود، برای کاهش صدای تولید شده توسط ماشین ظرف‌شویی اقدامات مختلفی انجام داده است. به‌طوری که ماشین ظرف‌شویی WaterWall سامسونگ، نسبت به ماشین‌های ظرف‌شویی متداول ۱۳ درصد صدای کمتری تولید می‌کند. سامسونگ در حالی دست به تولید این محصول زده که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ۴۰ درصد از جمعیت اروپا به اندازه یک دفتر کار شلوغ و پر سر و صدا در معرض سر و صدای لوازم برقی خانگی قرار دارند.
نوآورانه و مطابق معیارهای علمی
شرکت سامسونگ به‌عنوان شرکتی که یک سبک زندگی راحت و سالم را برای مصرف‌کنندگان خود فراهم می‌کند، نیاز مصرف‌کنندگان خود را در نظر گرفته و ماشین ظرف‌شویی WaterWall را تولید کرده که دارای اولین بازوی شستشوی خطی در دنیاست و نسبت به مدل‌های با بازوی شستشوی چرخان، صدای کمتری تولید می‌کند. سامسونگ برای تعیین میزان تولید صدای محصولات خود فرمولی تحت عنوان «آزاردهندگی صوتی» (Psychoacoustic Annoyance) تعریف کرده است. این فرمول صدا را بر اساس معیارهای مختلفی از جمله میزان بلندی، تیز بودن، سختی و قدرت نوسانات می‌سنجد که مجموع آنها میزان آزاردهنده بودن صدا را مشخص می‌کند. برای این کار سامسونگ از فرمول تعیین بلندی صدای Zwicker استفاده کرده است.
کامل و همه‌فن حریف
یکی از دلایل اصلی صدای نسبتاً زیاد ماشین‌های ظرف‌شویی متداول، بازوی چرخان آنهاست. این محصولات صدایی بلند و متناوب تولید می‌کنند که دلیل آن چرخش بازوی شستشو است. در حالی‌که ماشین ظرف‌شویی WaterWall صدایی به مراتب کمتر تولید می‌کند که سبب عدم آزار صوتی این دستگاه می‌شود. این دستگاه همچنین با داشتن بازوی شستشوی خطی، سبب می‌شود که تمامی ظروف (حتی قابلمه و ماهیتابه های چرب) بطور کامل شسته شده و برخلاف مدل‌های متداول با بازوی چرخان، در گوشه‌های محفظه ماشین نیز ظرفی نشسته باقی نماند. ماشین ‌ظرف‌شویی WaterWall با امکان تقسیم بندی شستشو، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا به طور همزمان دو حالت شستشو (یکی معمولی و دیگری شستشوی با شدت) را انجام دهند. از دیگر امکانات محصول جدید سامسونگ، سبد قرارگیری ظروف است که علاوه بر انعطاف‌پذیری، به‌سادگی از جای خود بیرون آمده و امکان پر و خالی کردن سریع و راحت ظروف را فراهم می‌کند.