تاپ خبر۲۴: گیمرهای آماتور و حرفه ای در مقایسه با کاربران معمولی به امکانات متفاوتی نیاز دارند که نوع انتخاب آن‌ها را در هنگام خرید یک مادربورد تحت تاثیر قرار میدهد. ایسوس که همواره نگاه ویژه ای به این گروه از کاربران داشته، در سری جدید مادربوردهای خود که مبتنی بر پردازنده های Skylake اینتل […]

تاپ خبر۲۴: گیمرهای آماتور و حرفه ای در مقایسه با کاربران معمولی به امکانات متفاوتی نیاز دارند که نوع انتخاب آن‌ها را در هنگام خرید یک مادربورد تحت تاثیر قرار میدهد. ایسوس که همواره نگاه ویژه ای به این گروه از کاربران داشته، در سری جدید مادربوردهای خود که مبتنی بر پردازنده های Skylake اینتل معرفی شده اند نیز این گروه از کاربران را نادیده نگرفته است. از سری مادربوردهای ایسوس که از ویژگیها و امکانات مختلفی برای گیمرها برخوردار هستند Z170 Pro Gaming، یک مادربورد در ابعاد ATX است تا با تکیه بر امکانات متعدد خود بهترین تجربه از اجرای بازی‌ها را همراه با افزایش عملکرد از طریق فناوری‌های اورکلاکینگ ارائه دهد.

به طور کلی، مادربردهایی که در رده Pro Gaming قرار میگیرند محصولاتی با قیمت مناسب همراه با نوآوری‌های منحصر به فرد ایسوس هستند تا ظرفیت‌های کامل بازی‌ها را به نمایش بگذارند. مادربورد Z170 Pro Gaming ایسوس توسط دو قابلیت SupremeFX و Sonic Radar II صدایی واضح و شفاف را در حین بازی تولید می‌کند و به فناوری‌های پیشرفته ای در حوزه شبکه از جمله Intel Gigabit Ethernet، LANGuard، GameFirst و RAMCache مجهز است تا به خوبی از عهده اجرای انواع بازیها برآید.

همان طور که ذکر شد مادربورد Z170 Pro Gaming ایسوس مبتنی بر تراشه Z170 طراحی و ساخته شده و از ویژگی‌های متعددی برای افزایش عملکرد مادربورد برخوردار است. فناوری بهینه‌سازی خودکار ۵-Way Optimization برای افزایش بلادرنگ سرعت و بهبود عملکرد سیستم، نسل دوم فناوری T-Topology برای اورکلاکینگ حافظه‌های جدید DDR4 در سطوح بالا و فناوری Pro Clock برای افزایش فرکانس مرجع (BCLK) که به کاربران اجازه می‌دهد فرکانس پایه را تا ۴۰۰ مگاهرتز و فراتر از آن افزایش دهند.

امکانات انحصاری برای گیمرها

Z170 Pro Gaming دارای فناوری صوتی پیشرفته SupremeFX با نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵dB است تا کیفیت صدا را تضمین کند. این فناوری از یک سپر حفاظتی موثر نیز برخوردار است تا از تداخل الکترومغناطیسی امواج جلوگیری و کیفیت سیگنال‌های صوتی را با بهترین کیفیت حفظ کند. همچنین این مدل یک آمپلی‌فایر ۳۰۰ اهمی مخصوص هدفون‌ها را نیز در اختیار دارد تا صدایی استثنایی، فراگیر و لذتبخش را برای بهترین هدفون‌های موجود فراهم کند.

Sonic Radar II در میدان نبرد همراه قدرتمند شماست و با ایجاد یک طرح نامشخص روی نمایشگر موقعیت دشمنان و دوستان را نمایش می‌دهد. این ویژگی‌ها از طریق یک پنل ساده و انتخاب لیست بازی‌ها قابل تنظیم هستند و به گیمرها اجازه می‌دهد تا جهت و موقعیت صدا در بازی را تشخیص داده و دشمنان را مغلوب کنند.

مادربورد Z170 Pro Gaming ایسوس از جدیدترین شبکه گیگابیت اینتل برای کاهش بار پردازنده و افزایش خروجی پروتکل های TCP و UDP پشتیبانی می کند تا توان بیشتری را برای اجرای بازی‌ها فراهم کند. همچنین فناوری‌های اختصاصی LANGuard ایسوس با توانایی اتصال سیگنال‌ها و استفاده از برترین قطعات، ارتباط قدرتمند و پایدار شبکه را تضمین می‌کند.

فناوری GameFirst نیز یکی دیگر از امکانات این مادربورد مخصوص بازی است که برای مقابله با وقفه‌ها در شبکه، بسته‌های مربوط به بازی را در اولویت قرار داده و پهنای باند بیشتری را برای برنامه‌ها و بازی‌ها مورد علاقه اختصاص می‌دهد تا هنگام اجرای بازی‌های آنلاین، وقفه‌ها کاهش پیدا کنند.

فناوری منحصر به فرد RAMCache در مادربورد Z170 Pro Gaming ایسوس بطور قابل توجهی تمام ابزارهای ذخیره‌سازی را روی حافظه موقت قرار می‌دهد تا بازی‌ها و برنامه‌های مورد علاقه با سرعت فوق‌العاده بالایی اجرا شوند. RAMCache میلی‌ثانیه‌ها را به میکروثانیه تبدیل می‌کند تا زمان اجرای بازی بطور استثنایی کاهش پیدا کند و خطر از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسد.

قطعات Gamer’s Guardian برای محافظت از قطعات

مادربورد Z170 Pro Gaming از امکانات محافظتی متنوعی تحت عنوان Gamer’s Guardian برخوردار است. این امکانات شامل ماژول‌های تنظیم ولتاژ Digi+ برای ارایه توان خالص و روان به پردازنده، محافظت در برابر افزایش جریان حافظه با فیوزهای قابل بازیابی برای جلوگیری از شدت جریان و آسیب‌های ناشی از اتصال کوتاه و بهترین چوک‌ها هستند.

همچنین ایسوس در ساخت این مادربورد نیز از خازن‌های بادوامی استفاده کرده است تا در برابر حرارت‌های بالا بین ۵۵- تا ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد مقاومت کنند و عملکرد آنها در مقایسه با استانداردهای رایج ۱۱۰ درصد افزایش یابد. پنل استیل ضد زنگ درگاه‌های پشتی (I/O) نیز تا ۳ برابر نسبت به پنل‌های رایج مقاومت بیشتری دارد.