تاپ خبر۲۴:تمامی مشتریان بانک مسکن موظف هستند تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری برای تکمیل اطلاعات شناسایی خود به شعبه محل افتتاح حساب در سراسر کشور مراجعه کنند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک مسکن، بر اساس اعلام اداره کل مدیریت مبارزه با پولشویی بانک، تمامی دارندگان حساب های فاقد شماره شناسنامه،کد ملی و شماره […]

تاپ خبر۲۴:تمامی مشتریان بانک مسکن موظف هستند تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری برای تکمیل اطلاعات شناسایی خود به شعبه محل افتتاح حساب در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک مسکن، بر اساس اعلام اداره کل مدیریت مبارزه با پولشویی بانک، تمامی دارندگان حساب های فاقد شماره شناسنامه،کد ملی و شماره اختصاصی اتباع بیگانه باید در اسرع وقت، اطلاعات خود را در شعب بانک در سراسر کشور تکمیل کنند.
بر اساس این گزارش، طبق دستورالعمل بانک مرکزی، در صورتی که دارندگان حساب در تمامی بانک ها و موسسات اعتباری در سراسر کشور، اطلاعات مربوط به کد ملی، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و … خود را به شعبه محل افتتاح حساب ارائه نکرده و کد شهاب خود را نگرفته باشند، از پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با مسدود شدن حساب خود مواجه می شوند.
این تصمیم بانک مرکزی که به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری کشور ابلاغ شده، در راستای راه‌اندازی سامانه شهاب و تخصیص کد شهاب به هر یک از دارندگان حساب در شبکه بانکی کشور است.
گفتنی است کد شهاب، یک کد واحد به ازای هر یک از دارندگان حساب در سیستم بانکی کشور است که حاوی اطلاعات بانکی فرد سپرده‌گذار در کل شبکه بانکی است و مشابه کد ملی محسوب می شود.