تاپ خبر۲۴: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح واحد صنعتی عطرین نخ قم گفت : بانک ها به دنبال حمایت از تولیدات داخلی باشند و مجلس نیز در این زمینه به دنبال حمایت از بانک ها خواهد بود. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن ، علی لاریجانی […]

تاپ خبر۲۴: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح واحد صنعتی عطرین نخ قم گفت : بانک ها به دنبال حمایت از تولیدات داخلی باشند و مجلس نیز در این زمینه به دنبال حمایت از بانک ها خواهد بود.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن ، علی لاریجانی در این مراسم که با حضور استاندار و مقامات استانی قم ، علی اشرف افخمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این بانک برگزار شد ضمن تقدیر از گزارش افخمی ، از همت این بانک در راستای حل مشکل بنگاه های تولیدی تشکر کرد.
وی حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را ضروری توصیف کرده و خواستار بخشودگی و یا تقسیط بدهی آن گروه از واحدهای تولیدی شد که از وام دریافتی سوء استفاده نکرده و از آن تنها در موارد تعیین شده استفاده کرده اند.
لاریجانی افزایش سرمایه بانک های توسعه ای برای کمک به بخش صنعت و معدن کشور را مورد تأکید قرارداده و تصریح کرد : سرمایه بانک ها نیاز به پمپاژ دارد و این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است .
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : شهر قم نیاز به ایجاد زیرساخت های توسعه صنعتی دارد و راه اندازی خط آهن تهران – قم – اصفهان می تواند در این زمینه تأثیر بالایی داشته باشد.
وی اعلام داشت : مشکلات موجود در مسیر احداث این خط آهن که ١/٨ میلیارد دلار هزینه در بر دارد از طریق مذاکره با وزیر راه و شهرسازی حل شده است .
گفتنی است گشایش اعتبار خط آهن تهران – قم – اصفهان به عاملیت بانک صنعت ومعدن انجام می شود.
تاریخ انتشار: ١٣ / ١١ / ٩٣