تاپ خبر۲۴: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله فلسطین سند بسیار سیاهی برای قرن امروز دنیای ماست که غربی‌‌ها به وجود آوردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در روز جهانی قدس، با اشاره به حضور باشکوه و گسترده […]

تاپ خبر۲۴: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله فلسطین سند بسیار سیاهی برای قرن امروز دنیای ماست که غربی‌‌ها به وجود آوردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در روز جهانی قدس، با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: قصه پرغصه مردم مظلوم فلسطین با هدف کشورگشایی انجام شد.
وی با بیان اینکه مسئله فلسطین سند بسیار سیاهی برای قرن امروز دنیای ماست که غربی‌‌ها به وجود آوردند، تصریح کرد: تشکیل رژیم‌صهیونیستی در سرزمین فلسطین امر مجزایی از برنامه غرب علیه مسلمانان نیست.
لاریجانی با اشاره به اینکه با انقلاب صنعتی تصور غربی‌ها این بود که باید شرایط جهان تغییر کند، خاطرنشان کرد: آنها در پی این بودند که سبک زندگی را در جهان تغییر دهند.
وی با بیان اینکه طرف غربی، نیاز خود را به عنوان امتیاز به صحنه آورده است، خطاب به ۱+۵ گفت: مسائل روشن است ایرانیان گرچه قلب سلیمی دارند اما ساده لوح نیستند مگر خودتان تقاضای مذاکره نداشتید اگرمذاکرات را به بن بست برسانید در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده‌اید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه به بن بست رسیدن مذاکرات به نفع غربی‌ها نخواهد بود، خاطرنشان کرد: همه نیروهای فعال در بخش هسته‌ای آمادگی دارند با سرعت بیشتری فناوری هسته‌ای را شتاب ببخشند؛ بعد از سه سال مذاکره اینگونه حرف زدن چانه زنی بلاوجه است.لاریجانی همچنین گفت که مجلس شورای اسلامی با دقت مذاکرات را زیر نظر دارند.

همچنین آنگونه که ایسنا گزارش کرده است، رییس‌مجلس با اشاره به بحث مذاکرات، گفت: طی سه دهه با جدیت ملت و مقام معظم رهبری، بحث هسته‌ای به یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران تبدیل شد که این دستاورد عظیم فنی را غربی‌ها به ایران ندادند که امروز راجع به آن مدام حرف می‌زنند. وی تصریح کرد: از حدود سه سال پیش از طریق یکی از روسای کشورهای منطقه، آمریکایی‌ها پیگیر بودند تا مذاکره برای حل و فصل موضوع انجام شود، رهبری با این‌که در نیت آنها تردید داشتند اما برای اتمام حجت موافقت کردند، درباره این مذاکرات در جلساتی بحث شد و علی‌رغم بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا چاره‌جویی برای آنها در نظر گرفته شد که این مذاکرات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری همان‌گونه که کشور را برای دستیابی به این دستاورد ملی بسیج کردند و حمایت‌های ایشان در دولت‌های مختلف کارساز بود و همان‌گونه که برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی کشور را بسیج و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسیر استقلال اقتصادی کشور را مشخص کردند، برای شکستن تحریم‌ها و حرکت هجومی علیه تحریم‌ها نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: کسانی بودند و هستند که فکر می‌کردند دشمنان علیه ایران قطعنامه صادر کنند ما هم می‌ایستیم و این هم کفایت می‌کند، ایستادگی در مقابل اقدامات دشمن لازم است اما کافی نیست. مهم‌تر طراحی حرکت هجومی نسبت به شکستن تحریم‌ها است که رهبری در این عرصه فرصت را فراهم کردند.

لاریجانی تأکید کرد: سیاست نظام و رهبری همیشه برای کم هزینه کردن مقابله با دشمنان بوده است و راه گفت‌وگو را هرگز نبستند. در موضوع عراق هم در زمان خودش اجازه دادند مذاکرات انجام شد. آنچه موجب شد رهبری با دقت موضوع مذاکرات را مراقبت کنند مخالفت با اصل موضوع نبود بلکه نیرنگ بازی آمریکایی‌ها بود.

اهم اظهارات رئیس مجلس در ادامه به نقل از ایسکانیوز می آید:

* اولین علت دوام رژیم صهیونیستی ضعف و ناتوانی حاکمان عرب به دلیل ضعف و فساد دنیا طلبی بود و و فریب غرب را خوردند و به جنگ های کودکانه بین خود پرداختند . مسئله اشغال فلسطین کلید صلیبی کردن منطقه و پیچیده کردن بساط مسلمانان بود که البته مدرنیزه کردن منطقه را در دست داشتند و فلسطین مسئله محدود جغرافیای نبود.

*از جمله دلایل دوام این رژیم این بود که در کشورهای اسلامی جا انداختند که در مقابل قدرت نظامی آنها نمی توانند مقابله کنند و باید سازش کرد . و بازیگری رژیم صهیونیستی نیز این بود که بین شوروی امریک و اروپا در چرخش بودند .

*امید است همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان که ماه ادعونی استجب لکم بوده و ماهی است که شیاطین در زنجیر هستند همچنین در های رحمت الهی باز است به معنی واقعی آمرزیده شده باشند.

* خداوند نیامرزد، بنده ای که رمضان بگذرد و آمرزیده نشده باشد، امیدواریم همه ملت در این ماه به این فیض عظیم نائل شده و برای عبادت در محافل باشکوه کشور حضور یافته باشند. به یاد جمله امام علی (ع) می افتیم که عبادت خالصانه دراین شب را توصیف می کند که «شب ها پاهای خود را برای عبادت جفت می کنند، آیات قرآن را به آرامی شمرده شمرده تلاوت می نمایند، با زمزمه آن آیات و دقّت در معنی آنها، غمی عارفانه در دل خود ایجاد می کنند و دوای دردهای خویش را بدین وسیله ظاهر می سازند. هر چه از زبان قرآن می شنوند، مثل این است که به چشم می بینند …» این جمله انشالله شرایط مردم ایران در ماه رمضان باشد و ما از جمله اصحاب صادق امام زمان (ع) باشیم.

* قصه پر غصه فلسطین از جمله محمد علی پاشا در مصر آغاز شد که به قصد کشور گشایی انجام شده بود تا بعدها باعث ایجاد شرایطی شودکه غربی ها از آن استفاده کنند و طرح قیمومت برای فلسطین که طرحی زورمندانه بود. این ها سندی سیاه برای قرن حاضر در دنیای ما به ویژه در شرایط فعلی است.

* برای بررسی عوامل ایجاد و شکل گیری صهیونیست و اینکه چه عواملی باعث دوام صهیونیست شد؟ باید ریشه های آن را مورد توجه قرار داد. از سویی باید تغییرات این چند دهه را بررسی کرد، همچنین اینکه در شرایط امروز با چه وضعی مواجهیم. در حال حاضر شرایط پیچیده ای نسبت به گذشته ایجاد شده است. چند موضوع است که مطلب را روشن می کند، اول باید پذیرفت که تشکیل این رژیم در فلسطین امری مجزا از طراحی کلی غرب برای سرنوشت مسلملنان نیست. بارها گفته اند مسئله داخلی است، اما یا از سر غفلت این امر را می گویند یا خود را فریب می دهند.

* مساله دخالت غرب در رژیم صهیونیستی امری برای اتلاف انرژی مسلمانان بود. برای این امر شواهد بسیاری وجود دارد. یک صهیونیست مشهور تا حد زیاد این نیت را نشان می دهد و می گوید ملت هایی هستند که سرزمینی انباشته از امکانات دارند، آنها بر شاهراه ها مشرف و سرزمینشان مهد پیدایش مذاهب است. و آرزوها و محرک های مشترک دارند و هیچ مانعی باعث جدایی آنها نمی شود، اگر روزی این رزمین ها متحد شوند، اروپا را منزوی می کنند، لذا باید با عامل خارجی حائلی در قلب این ملت ها ایجادکرد تا مانع رسیدن دو طرف به هم شد.

* پس قصد آنها تنها ایجاد یک جریان در فلسطین نبود پس ندیدن صورت مسئله در دهه های مختلف باعث شد اراده مسلمانان معطوف به مسئله اصلی یعنی غرب نشود.نکته بعدی بی خبری مسلمانان و عقب افتادگی فکری و فرهنگی آنها بود که منجر به فریب خوردگی آنها شد.

* از ابتدا که محمد علی پاشا دست به کشور گشایی زد این موضوع بهانه ای به دست انگلیس برای فتنه شد