تاپ خبر۲۴:کوچک‌ترین واحدها با متراژهای حداقلی یا سوئیت هایی که تنها مناسب برای سکونت یک نفر است، این روزها به عنوان «امید به خرید» برای بسیاری از مستاجرنشین‌ها تبدیل شده است. در واقع اغلب این دسته از واحدهای مسکونی که به منظور سرپناه برای زندگی انتخاب می‌شوند اگرچه از نظر امکانات و کیفیت در پایین‌ترین […]

تاپ خبر۲۴:کوچک‌ترین واحدها با متراژهای حداقلی یا سوئیت هایی که تنها مناسب برای سکونت یک نفر است، این روزها به عنوان «امید به خرید» برای بسیاری از مستاجرنشین‌ها تبدیل شده است. در واقع اغلب این دسته از واحدهای مسکونی که به منظور سرپناه برای زندگی انتخاب می‌شوند اگرچه از نظر امکانات و کیفیت در پایین‌ترین درجه قرار دارند، اما از نظر اکثر مستاجران، همین واحدها می‌تواند بهترین انتخاب در شرایط فعلی بازار مسکن باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اعلام قیمت‌های سرسام آور در بازار فروش مسکن از یک سو، عدم تعادل نرخ‌های پیشنهادی فروش از سوی فروشنده‌ها و رفتار غیر منطقی عده‌ای از مالکان باعث شده تا اکنون حجم متقاضیان در بازار خرید واحدهای متراژ کوچک افزایش پیدا کند.

البته اوضاع و احوال قیمت‌های پیشنهادی فروش  واحدهای متراژ کوچک در بازار مسکن مناطق مختلف تهران حاکی از این خبر است که تصمیم به خرید واحدهای مذکور همچون سابق کار چندان ساده‌ای نیست؛ چراکه شاید متراژ‌ها کوچک باشند اما قیمت‌های فروش همچون قیمت‌های واحدهای متراژ بزرگ باشد.

امروز به معرفی تعدادی از واحدهای متراژ کوچک یا سوئیت پرداخته شده که نرخ فروش آنها نسبت به امکانات و موقعیت شان به نقل از خریداران نجومی است. برای مثال: یک واحد مسکونی نوساز ۵۰ متری در خیابان ساجدی واقع در خیابان یوسف آباد، متری ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و فقط آسانسور جزو امکانات آن محسوب می‌شود. همچنین در خیابان ولنجک یک واحد مسکونی به متراژ ۴۵ مترمربع، قیمت هر متر مربع این واحد مسکونی ۳ سال ساخت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مالک تعیین شده است.