تاپ خبر۲۴:ال‌جی الکترونیکس در هر عرصه‌ای که واردشده، دست به ابداع و نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای زده و توانسته با ارائه جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی در محصولات متنوعش، پاسخی جامع برای نیازهای شناخته و ناشناخته کاربرانش داشته باشد. شرکت موبایل ال‌جی هم که یکی از زیرمجموعه‌های سرآمد و مبتکر این غول فناوری است، همواره پیشتاز نوآوری در حوزه […]

تاپ خبر۲۴:ال‌جی الکترونیکس در هر عرصه‌ای که واردشده، دست به ابداع و نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای زده و توانسته با ارائه جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی در محصولات متنوعش، پاسخی جامع برای نیازهای شناخته و ناشناخته کاربرانش داشته باشد.

شرکت موبایل ال‌جی هم که یکی از زیرمجموعه‌های سرآمد و مبتکر این غول فناوری است، همواره پیشتاز نوآوری در حوزه تلفن‌های هوشمند بوده و اغلب اولین نمونه‌ها در نوع خود را به بازار عرضه کرده است.

بهره‌وری از تکنولوژی روز، تخصص این شرکت در زمینه هوش مصنوعی و پردازش عالی تصویر باعث شده که یکی از کارکردهای مهم و مشهور تلفن‌های هوشمند ال‌جی، قابلیت‌ها و امکانات عکاسی و فیلم‌برداری آن‌ها باشد.

دامنه انتخاب وسیع: معمولاً تمام اسمارت‌فون‌های جدید ال‌جی هنگام عکاسی کاملاً منعطف باهدف شما عمل کرده و در اولین قدم با انتخاب میان لنز‌های دوربین اصلی موبایل، امکان عکاسی با زاویه بسیار عریض، بوکه (تاری پس‌زمینه) خودکار، پرتره و مانند آن را فراهم می‌آورند. دامنه عکاسی زاویه عریض دوربین موبایل‌های هوشمند ال‌جی بسیار گسترده و چشم‌گیر است و در محصولاتی همچون LG G8X به ۱۳۶ درجه هم می‌رسد که از عریض‌ترین لنزهای دوربین موجود در بازار موبایل‌های هوشمند به شمار می‌رود.

دوربین حسگر عمق: در محصولات جدید موبایل ال‌جی ، یکی از لنز‌های چهارگانه مورداستفاده، به تشخیص عمق اختصاص دارد، این دوربین به همراه دوربین استاندارد موبایل (دوربین فوق‌واضح ۴۸ مگاپیکسلی)، میزان عمق تصویر را شناسایی کرده و به کمک هوش مصنوعی ال‌جی امکان جداسازی دقیق پس‌زمینه و سوژه را فراهم می‌آورد تا با مات کردن پس‌زمینه، با تأکید هرچه بیشتر بر سوژه، تصاویری جذاب و به‌یادماندنی ثبت کنید.

عکاسی ماکرو: پیش‌ازاین برای عکاسی ماکرو تنها باید به دوربین‌های حرفه‌ای تکیه می‌کردید یا اینکه لنزهای خاصی برای دوربین موبایل تهیه می‌نمودید که کیفیت مناسبی هم نداشتند. ال‌جی در سری جدید اسمارت‌فون‌های خارق‌العاده خود یک دوربین و لنز ماکرو را هم به سری دوربین‌های موبایلش افزوده تا با وضوح بسیار بالا و از فاصله ۴ سانتی‌متری جزئیات هر شیء و سوژه کوچکی را ثبت نمایند. از جذابیت‌های اپلیکیشن دوربین ال‌جی این است که کاربر پس از عکاسی ماکرو می‌تواند با لمس تصویر بخش‌های متحرک را انتخاب نماید و شاهد زنده شدن عکس باشد!

فناوری Quad Cell: این تکنولوژی جذاب که بانام‌هایی چون quad binning و pixel binning هم عنوان می‌شود، باعث نمایان شدن حداکثر زیبایی تصویر در شرایط مختلف محیطی، می‌شود. فناوری Quad-Cell با افزایش روشنایی و کاهش نویز باعث ثبت عکس‌هایی زیبا، حتی در شرایط نور کم می‌گردد. عملکرد این تکنولوژی بدین‌صورت است که اطلاعات دریافتی از هر چهار سلول مجاور هم‌، روی سنسور CCD دوربین را باهم ترکیب نموده و یک پیکسل عکس را خلق می‌کند. این‌گونه با تجمیع اطلاعات نوری و رنگی بیشتر، تصویری در اختیاردارید که نویز کمتری داشته، نور بیشتری دریافت کرده و زیباتر خواهد بود!

Photo Pro: همراهی هوش مصنوعی AI CAM با اپلیکیشن دوربین اسمارت‌فون‌های ال‌جی، امکانات خارق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت با تشخیص صحنه و تجزیه‌وتحلیل کامل و لحظه‌ای آنچه در حال عکاسی یا فیلم‌برداری از آن هستید، به شکل خودکار وضعیت نور، کادربندی و اشباع رنگی را تنظیم می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را به‌دوراز تاری و تیرگی معمول فراهم آورد.

هوش مصنوعی در خدمت تصویر: هوش مصنوعی قدرتمند ال‌جی هنگام عکاسی به کمک‌ کاربر می‌آید و در او را در انتخاب بهترین تنظیمات بر اساس سوژه و زمان عکاسی راهنمایی می‌کند. بدین‌صورت که با تشخیص خودکار نوع سوژه عکاسی و میزان نور محیطی بهترین عکس را در آلبوم خاطرات‌ ثبت می‌نماید. هوش مصنوعی استفاده‌شده در دوربین موبایل‌های ال‌جی، تا ۱۹ سوژه مختلف را در تصویر شناسایی کرده و چهار فیلتر بهبوددهنده اختصاصی را برای نوردهی بهینه، اشباع و دقت رنگ تصاویر در اختیار کاربران می‌گذارد. این تصاویر ممکن است تصویر بهترین دوست شما، حیوان خانگی، غذای موردعلاقه‌تان، ساحل دریا یا غروبی باشکوه باشند. باتجربه جذاب عکاسی توسط هوش مصنوعی، خاطرات‌ هرلحظه از زندگی با جزئیات واقعی ثبت خواهند شد.

کاربردهای نمایشگر دوم در عکاسی: ال‌جی در موبایل‌های هوشمند جدیدش امکان استفاده از یک نمایشگر اضافی در قالب یک کیس موبایل را فراهم آورده که این صفحه‌نمایش قابلیت‌های بسیار فراوانی را به اسمارت‌فون‌های ال‌جی بخشیده است؛ اما به‌طور خاص حتی در عکاسی هم این نمایشگر دوم کارکردهای جذاب و جالبی دارد. با استفاده از حالت عکاسی Dual Mirror Mode، کاربر قادر است از نمایشگر دوم برای عکاسی از زاویه‌های خلاقانه بهره ببرد که در حالت عادی کار سختی است. یا اینکه از نمایشگر دوم به‌عنوان منظره یاب برنامه دوربین استفاده کند. در این حالت کاربر هنگام فیلم‌برداری در کنسرت با دوربین بالای سر، بهتر می‌تواند نتیجه را به‌صورت زنده در صفحه‌نمایش دوم ببیند، یا اینکه هنگام عکاسی سلفی، نتیجه نهایی را قبل از عکاسی در زاویه دید نمایشگر دوم مشاهده کند. همچنین با استفاده از نمایشگر کمکی، بدون بستن اپلیکیشن عکاسی موبایل، می‌تواند در صفحه دیگر تصاویر ثبت‌شده را مرور کرده، به ویرایش آن‌ها و استفاده از فیلترهای گوناگون بپردازد. یا اینکه هنگام ثبت تصاویر سلفی گوناگون با ژست‌ها و حالت‌های مختلف در یک موقعیت خاص، بلافاصله پس از ثبت هر تصویر نتیجه را در صفحه دوم در اندازه بزرگ ببیند؛ و هرگاه از نتیجه رضایت داشت، عکاسی را متوقف می‌کند؛ اما در حالت عادی مجبور است تعداد زیادی تصویر ثبت کرده و برای یافتن نتیجه رضایت‌بخش بعداً به جستجو میان آن‌ها بپردازد.

۳D Photo Effect: تجربه شگرف ال‌جی در سه‌بعدی سازی سوژه‌ها روی تلویزیون‌های هوشمند با تکیه‌بر هوش مصنوعی، در صنعت موبایل هم به کمک این غول تکنولوژی آمده و هنگام عکاسی به کاربر کمک می‌کند که با جداسازی خودکار و لحظه‌ای پس‌زمینه عکس از پیش‌زمینه آن یا همان سوژه عکاسی، امکان درک بهتری از عمق را در دید مخاطب ایجاد کند. تنها کافی است که عکس بگیرید و با حرکت افقی گوشی در دستانتان ببینید چگونه پس‌زمینه، جدای از سوژه حرکت می‌کند. البته جدای از این امکان سرگرم‌کننده، درواقع این تکنولوژی به ال‌جی در خلق تصاویر بوکه واقعی و چشمگیر کمک فراوانی نموده است. ال‌جی با جداسازی هوشمند پس‌زمینه و سوژه از یکدیگر، در میان موبایل‌های هوشمند موجود در بازار یکی از موفق‌ترین‌ها در خلق حالت Bokeh در عکاسی پرتره است که به‌خوبی و با دقت بالایی پس‌زمینه تصاویر را محو کرده و عمق و جلوه‌ بیشتری به سوژه می‌دهد.

تصاویر شفاف و بدون لرزش: اگر اهل فیلم‌برداری از حرکات ورزشی، بازی‌ها و دور همی‌های دوستانه باشید، حتماً می‌دانید که لرزش دوربین هنگام همراهی با جمع دوستان و فیلم‌برداری هم‌زمان با دویدن یا راه رفتن تا چه حد باعث لرزش تصاویر و ثبت ویدیوهایی بی‌کیفیت و ناکارآمد خواهد شد. اگر بخواهید هنگام دویدن، پریدن، رقص، شیرجه یا قایق‌سواری تصاویری واضح از سوژه‌های متحرک داشته باشید، یک دوربین هوشمند نیاز دارید که بتواند سرعت را تنظیم کرده و حرکات را تا حد زیادی خنثی کند.

ال‌جی در مدل‌های گوناگون اسمارت فونهای خود به این امکان نام‌های گوناگونی همچون AI Action Shot یا Steady Cam داده، اما نتیجه درنهایت یکی است. اغلب دارندگان تلفن‌های هوشمند راه‌حل تصاویر تار و لرزان را خرید یک گیمبال حرفه‌ای می‌دانند؛ اما ال‌جی در سری جدید تلفن‌های هوشمند خود این امر را آسان‌ نموده و با ارائه این قابلیت روی مدل‌های گوناگون اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود توانسته دارندگانش را از خرید لوازم اضافی و گران‌قیمتی همچون گیم‌بال نجات دهد. حتی در LG WING پا را از این هم فراتر نهاده و صفحه دوم این اسمارت‌فون خارق‌العاده را هنگام فعال بودن قابلیت Gimbal Motion Camera، تبدیل به دکمه‌های کنترلی همچون یک گیمبال حرفه‌ای می‌کند که از توانایی دوربین این تلفن هوشمند درحرکت به چهار جهت و کاهش لرزش فیلم‌برداری شگفت‌زده خواهید شد.