تاپ خبر۲۴: مرحله دوم فروش اوراق مشارکت و گواهی سپرده این بانک از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار انجام خواهد شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک سپه ، بانک سپه با تولید نرم افزار فروش اوراق مشارکت و گواهی سپرده در سامانه بانکداری متمرکز و ارتباط آن با سامانه […]

تاپ خبر۲۴: مرحله دوم فروش اوراق مشارکت و گواهی سپرده این بانک از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار انجام خواهد شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک سپه ، بانک سپه با تولید نرم افزار فروش اوراق مشارکت و گواهی سپرده در سامانه بانکداری متمرکز و ارتباط آن با سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار (سیما)، به زودی به عرضه اوراق مشارکت و گواهی سپرده خود از طریق این سامانه اقدام خواهد کرد.
بنا براین گزارش، بانک سپه نخستین بانکی است که به سامانه یاد شده متصل شده و بهره برداری از آن را آغاز کرده است.
براساس تصویب نامه شماره ۱۲۳۱۸ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، بانک مرکزی موظف شد تا پایان سال ۱۳۹۳ نسبت به استقرار و بهره برداری از سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار بانکی (سیما) اقدام کند به نحوی که فرآیندهای صدور، انتشار، وثیقه گذاری، نقل و انتقال، پرداخت سود و بازپرداخت اصل در سررسید را دربرگیرد.
براین اساس از ابتدای سال ۱۳۹۴ کلیه اوراق مشارکت و بدهی بانکی، اوراق خزانه اسلامی، گواهی سپرده بانکی و نظایر آن که توسط بانکها و مؤسسات اعتباری و یا با عاملیت آنها منتشر می شود باید با نام و به صورت الکترونیکی منتشر و مبادله شود.
برنامه مذکور برای انتشار و فروش اوراق گواهی سپرده از ابتدای دی ماه سالجاری مورد استفاده قرار گرفته است و تا پایان سال مرحله دوم فروش اوراق مشارکت یاد شده و همچنین مرحله دوم فروش گواهی سپرده بانک سپه نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد.