تاپ خبر۲۴:همزمان با هفته تأمین اجتماعی اقدامات انجام شده توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی با تبریک هفته تأمین اجتماعی و با بیان اینکه تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۴ سازمان […]

تاپ خبر۲۴:همزمان با هفته تأمین اجتماعی اقدامات انجام شده توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی با تبریک هفته تأمین اجتماعی و با بیان اینکه تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۴ سازمان تأمین اجتماعی در ستاد برنامه و بودجه از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بوده است، گفت: تدوین و نظارت بر اجرا و پایش برنامه های عملیاتی سال ۹۳ مدیریت های درمان و ادارات کل بیمه ای نیز توسط دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی این معاونت انجام شده است.
نجات امینی افزود: تهیه و تدوین سند اجرایی اقتصاد مقاومتی در سازمان تأمین اجتماعی، تدوین، اجرا، نظارت و کنترل بر برنامه های اقتصاد مقاومتی در این سازمان، تدوین تبصره های اقتصادی بودجه سال ۹۴ و تدوین برنامه زمانبندی تهیه و تنظیم برنامه و بودجه سال ۹۴ نیز توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی و تحلیل متغیرهای کلان اقتصادی اثرگذاربر منابع و مصارف از جمله اقدامات انجام شده توسط معاونت اقتصادی است، اظهار داشت: تحلیل و پیش بینی منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ نیز از جمله اقدامات مهمی بود که در راستای اهداف سازمان انجام پذیرفت.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تهیه و ارائه آمارهای سازمان به مبادی زیربط، تهیه و تدوین گزارش های ادواری با هدف ارائه تصویری شفاف از وضعیت سازمان و محاسبات اکچوئری از اقدامات معاونت اقتصادی و برنامه ریزی در سال گذشته بوده است.
وی گفت: محاسبه تعهدات، دارایی های ناشی از کسور حق بیمه، برآورد تعهدات تأمین اعتبار نشده در پایان سال ۹۲، تهیه پیش نویس نظامنامه نظام جامع آماری سازمان، تشیکل شورای عالی راهبردی آمار، طراحی و تولید نرم افزار داشبوردی با بیش از ۴۵۰ شاخص، تکمیل مرحله تحلیل درگاه آمار سازمان مبتنی بر مدل SCURM، اقدام در جهت راه اندازی سیستم تجمیع MIS تحت وب، از اقداماتی است که برای ارزیابی تعهدات و دارایی های سازمان انجام شده است.
امینی افزود: در سال گذشته برگزاری مجامع عمومی سالانه، نظامند نمودن برنامه و بودجه، اصلاح آیین نامه های مختلف، بازنگری و اصلاح اساسنامه و طراحی نرم افزار و بودجه بندی و ارزیابی عملکرد شرکت ها و مؤسسات تابعه از جمله اقداماتی است که معاونت اقتصادی در سال ۹۳ انجام داده است.
وی اظهار داشت: بررسی تبعات بحران های اقتصادی عملکرد شرکت های گروه تأمین، تهیه گزارش از بازار تولید گروه تأمین، تهیه طرح توجیهی و گزارش امکان سنجی ضرورت ایجاد شرکت تخصصی سرمایه گذاری خارجی و بین المللی در زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی و تهیه طرح توجیهی انتقال (مالکیت و مدیریت)شرکت بازرگانی بین المللی تأمین اجتماعی به این سازمان که منتج به مصوبه هیأت مدیره شد و این اقدامات توسط معاونت اقتصادی و برنامه ریزی در سال گذشته انجام شده است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تهیه گزارش بررسی عملکرد شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، تشکیل میزهای تخصصی در خصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بانک و مؤسسات مالی، سیمان، دارویی، عمران و حمل و نقل و شناسایی ابزارهای تأمین مالی و…، تهیه گزارشات مربوط به هلدینگ ها، تهیه و تدوین سند برنامه استراتژیک بخش سرمایه گذاری سازمان، بررسی عملکرد مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین در بازار سرمایه، بررسی ذخائر سازمان و ارائه گزارش تحلیلی در خصوص پرتفوی و بازدهی مالی و اقتصادی هلدینگ های سرمایه گذاری به صورت اختصاصی برای هلدینگ نفت، گاز و کانی های غیر فلزی از اقدامات مهمی است که توسط این معاونت درراستای اهداف سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.