تاپ خبر۲۴: تشخیص خبر: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و گفت و گو کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا و “آرماندو مونتیرو” طی مذاکرات انجام شده در این دیدار ، در خصوص برگزاری کمیسون مشترک اقتصادی دو کشور به […]

تاپ خبر۲۴: تشخیص خبر: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا و “آرماندو مونتیرو” طی مذاکرات انجام شده در این دیدار

، در خصوص برگزاری کمیسون مشترک اقتصادی دو کشور به میزبانی طرف برزیلی طی سه ماه نخست سال آینده میلادی (حد فاصل دی تا اسفند ماه سال جاری) توافق کردند.
وزیر اقتصاد کشورمان طی سخنانی در این دیدار ضمن تاکید بر علاقه مندی تهران برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور بزرگ ایران و برزیل، ابراز امیدواری کرد، طبق تفاهمات انجام شده در برزیل، تلاش می کنیم سطح مبادلات اقتصادی دو کشور به پنج میلیارد دلار در سال ارتقا یابد.
طیب نیا همراهی یک هیات بلند پایه از بخش دولتی و خصوصی کشور برزیل طی سفر وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی این کشور به ایران را فرصت بسیار مناسبی برای انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری و تجاری بین بخش خصوصی و دولتی طرفین خواند.
وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی  ایران ،مسئول کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور است، خواستار تهیه یک نقشه راه جهت هر چه پربارتر شدن دست آوردهای این کمیسیون در جلسه سالجاری شمسی در کشور برزیل شد.
طیب نیا با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته های کارشناسی جهت انجام بررسی های فنی به منظور تسهیل در توسعه همکاری های پیش از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور که مورد استقبال “مونتیرو” نیز قرار گرفت، توسعه روابط بین بانکی و بیمه ای را از جمله اولویت ها و پیش نیازهای افزایش حجم مبادلات و همکاری های دوجانبه ایران و برزیل خواند.
وزیر اقتصاد کشورمان آمادگی ایران را برای تامین کالایی بخشی از نیازهای کشور برزیل را  زمینه ساز گسترش همکاری ها و تجارت بین دو کشور  اعلام کرد.
طیب نیا همچنین امضای توافق نامه های پایه ای همچون همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی بین دو کشور را از جمله پیش نیازهای توسعه همکاری های دوجانبه ایران و برزیل خواند.
این گزارش حاکی است، “آرماندو مونتیرو” وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل نیز طی سخنانی در این دیدار، همراهی نمایندگان بلند پایه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در بخش هایی چون معدن، انرژی، گمرک و نیز حضور نمایندگان ۲۸ شرکت بخش خصوصی برزیل  این کشور در سفر به ایران را نشانه علاقه مندی و عزم جدی برزیل برای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی با کشورمان خواند.
وی با اشاره به دیدارهای خود با وزرای خارجه، بازرگانی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران طی دو روز گذشته، هدف از انجام این دیدارها را اتخاذ ساز و کار و مکانیزم هایی برای توسعه همکاری های دو کشور خواند و گفت: ما علاقه مند به سرمایه گذاری و تبادلات تجاری بین دو کشور  هستیم.