تاپ خبر۲۴:ظرف سه سال آینده و بعد از اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقرررات، شرکت مبین نت می تواند تمام نقاط جمعیتی کشور را تحت پوشش LTE قرار دهد. به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ٬ «حسین ریاضی» مدیرعامل مبین نت در نشست خبری این شرکت که در نمایشگاه الکامپ برگزار شد با اشاره به تاریخچه […]

تاپ خبر۲۴:ظرف سه سال آینده و بعد از اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقرررات، شرکت مبین نت می تواند تمام نقاط جمعیتی کشور را تحت پوشش LTE قرار دهد.
به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ ٬ «حسین ریاضی» مدیرعامل مبین نت در نشست خبری این شرکت که در نمایشگاه الکامپ برگزار شد با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت ارتباطاتی گفت: مبین نت در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار مشترک عادی و حدود ۱۲ هزار موسسه و سازمان را در ۳۱ استان کشور خدمات می دهد.
وی بیان کرد: حدود دو ماه پیش سازمان تنظیم مقررات٬ مجوز ما را از وایمکس به تکنولوژی بیسیم تبدیل کرد و الان این تکنولوژی در ۳۱ استان قابل ارائه است. این سرویس در هات اسپات ها به صورت ثابت با قابلیت جابجایی اجرا می شود.
ریاضی در ادامه این نشست در مورد اعمال تغییرات در این شرکت توضیح داد: این تغییرات عمدتا بر بحث سیاستگذاری ها در اپراتورهای وایمکس صورت گرفت و بر این اساس٬ این امکان ایجاد شد که سرویس بیسیم به روی شبکه ارایه شود. این سرویس به صورت آزمایشی با موفقیت در یک شهر نصب شده است و منتظر مجوز سازمان مقررات هستیم.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ نقطه شهر تهران مشمول وای فای است٬ افزود: این امکان در تهران٬ چند فرودگاه کشور٬ کیش و شمال کشور وجود دارد و این مکان ها را پوشش می دهد.
ریاضی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مجوز سازمان مقررات و افزایش باند فرکانسی برای مبین نت گفت: سازمان تنظیم مقررات دست ما را باز گذاشته است، اما ما نیاز داریم که باند فرکانسی دیگری به ما اختصاص دهند، چراکه ما نیاز داریم تا مشترکین بیشتری را پوشش دهیم.
وی ادامه داد: سایت های شرکت مبین نت در شهرهایی که نیاز به آنها احساس نمی شود، راه اندازی نمی شود و طبق برآوردهای ما، حداقل کاربران یک سایت باید حدود ۳۰۰ مشترک باشد، بنابراین در شهری که تنها ۵۰ نفر مشترک وجود داشته باشد، راه اندازی سایت مقرون به صرفه نیست.