تاپ خبر۲۴: ظرفیت سه مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت گاز نیروگاه شهید بسطامی شاهرود برای اولین بار در استان سمنان، از طریق خط لوله انتقال فرآورده تکمیل شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق؛ معاون عملیات این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: […]

تاپ خبر۲۴: ظرفیت سه مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت گاز نیروگاه شهید بسطامی شاهرود برای اولین بار در استان سمنان، از طریق خط لوله انتقال فرآورده تکمیل شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق؛ معاون عملیات این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: در تیرماه امسال با انتقال ۳۸ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۵۲ لیتر نفت گاز به سه مخزن این نیروگاه از طریق خط لوله، ظرفیت مخازن سوخت مایع آن تکمیل شد.

مهندس حسین ابراهیمی افزود: سوخت مایع این نیروگاه از خط لوله ۲۲ اینچ سمنان – شاهرود، با خط لوله ۱۲ اینچ به طول یک هزار و ۴۰۰ متر تا نیروگاه با ظرفیت انتقال ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده در ساعت تامین شده است.

مهندس ابراهیمی افزایش ضریب اطمینان تامین سوخت مایع نیروگاه، بهبود شرایط کار و ایمنی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و کاهش هزینه حمل و نقل را از مهمترین مزایای انتقال سوخت توسط خطوط لوله ذکر کرد و افزود: این نیروگاه در زمان اوج مصرف روزانه حدود دو میلیون لیتر نفت گاز مصرف دارد.

شایان ذکر است که نیروگاههای برق یکی از بیشترین مصرف کنندگان انرژی گاز در بین واحدهای صنعتی هستند که با توجه به میزان مصرف بالای آنها، احتمال کمبود گاز در فصل زمستان نیز محتمل است.جایگزینی سوخت مایع به جای گاز این مشکل نیروگاه های کشور را برطرف می کند و تامین سوخت مایع از طریق خط لوله از سوی منطقه شمالشرق، علاوه بر صرفه جویی موثر در مصرف گاز، از تردد بین جاده ای روزانه ۳۰ تانکر نفتکش ۲۰ هزار لیتری جلوگیری می کند.