تاپ خبر ۲۴ :انک کشاورزی ، مدیر ثبت و شرکت کارگزاری صندوق یکم ، پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، طی یک دوره پذیره نویسی در ۱۲روز ، ۱,۵۰۰ میلیارد تومان به میزان دارایی های صندوق یکم اضافه کرد و دارایی های این صندوق را به ۵ هزار میلیارد تومان رساند. […]

تاپ خبر ۲۴ :انک کشاورزی ، مدیر ثبت و شرکت کارگزاری صندوق یکم ، پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، طی یک دوره پذیره نویسی در ۱۲روز ، ۱,۵۰۰ میلیارد تومان به میزان دارایی های صندوق یکم اضافه کرد و دارایی های این صندوق را به ۵ هزار میلیارد تومان رساند.

به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی با بیان این مطلب افزود: با اتصال هم زمان یک هزار و ۵۸۴ شعبه بانک کشاورزی به سایت صندوق یکم و انجام هم زمان صدور و ابطال واحدهای این صندوق در شعب بانک کشاورزی، این شبکه بزرگترین شبکه خرده فروشی محصولات مالی در کشور و در خدمت بازار سرمایه و بازار پول به صورت توأمان است.

بر اساس این گزارش، محسن عبداللهی مدیر صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی اظهار داشت : صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی از لحاظ ارزش ریالی حدود نیمی از کل ارزش صنعت صندوق های سرمایه گذاری در کشور را شامل شده است.

وی اضافه کرد: این شبکه بزرگ تأمین مالی آمادگی فروش انواع دیگری از محصولات مالی که توسط ناشران اعلام شود را داراست و امیدوارم این شبکه خرده فروشی بین بانک کشاورزی و بورس ها، کمک موثری به تأمین مالی در بازار اولیه برای اقتصاد در حال توسعه کشور باشد.

عبداللهی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ درصد دارایی های این صندوق به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت بورس و فرابورس و سه درصد دارایی های این صندوق در سهام است.

وی در ادامه گفت: طبق امیدنامه ، ما موظفیم حداقل ۳۰ درصد دارایی های این صندوق را در اوراق بهادار بادرآمد ثابت سرمایه گذاری کنیم که مذاکره برای خرید این اوراق انجام شده و طی روزهای آینده نهایی می شود.

عبداللهی همچنین اظهار داشت: این صندوق مصداق کامل همکاری نزدیک شبکه بانکی و بازار سرمایه است، به نحوی که با جمع آوری پس اندازهای خرد سرمایه گذاران در شبکه بانکی، حداقل ۳۰ درصد آن را به سمت بازار سرمایه سوق داده است. وی افزود: هم اکنون حدود نیمی از دارندگان واحدهای این صندوق سرمایه گذاری زیر ۵۰ ملیون تومان سپرده گذاری دارند و کل دارندگان واحدهای این صندوق بالغ بر ۱۲۴ هزار نفر در سراسر کشور هستند که از نظر تعداد معادل ۶۰ درصد کل دارندگان واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه به شمار می روند.