تاپ خبر۲۴: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان با حضور جناب دکتر سیف، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک پارسیان در تاریخ شانزدهم آبان ماه ۱۳۹۲ رسما افتتاح شد. رییس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز بکار این صندوق، ضمن تمجید از فعالیت های اثرگذار بانک پارسیان، این […]

تاپ خبر۲۴: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان با حضور جناب دکتر سیف، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک پارسیان در تاریخ شانزدهم آبان ماه ۱۳۹۲ رسما افتتاح شد.

رییس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز بکار این صندوق، ضمن تمجید از فعالیت های اثرگذار بانک پارسیان، این اقدام بانک پارسیان را ارزشمند توصیف کرد و افزود : با ورود بانک پارسیان به حوزه قرض الحسنه زمینه های رشد فعالیت های قرض الحسنه تقویت خواهد شد و حمایت از نیازهای قرض الحسنه در جامعه شدت می گیرد.
ایشان با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای بانکی جامعه بر اساس عقد قرض الحسنه انجام می پذیرد اظهار امیدواری کرد که بانک پارسیان با ارایه راهکار و سازو کاری مناسب بتواند موجبات جلب رضایت بیشتر هموطنان و نیازمندان جامعه را فراهم آورده و با هدایت منابع این صندوق در جهت رفع محرومیت و تامین نیازهای ضروری مردم، مفید واقع شود و نهایتا رشد تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت.
رییس کل بانک مرکزی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم همدلی و همبستگی بین بانک مرکزی و بانکها خاطر نشان کرد : سیاست بانک مرکزی ابتدا ایجاد نظم در بانک مرکزی و سپس برقراری رابطه دو طرفه با بانکهاست و توجه به نظرات بانک ها در طرح ها را جدی خواهد گرفت. بانک مرکزی و کلیه بانک ها باید دست به دست هم، عزم خود را جزم کنیم تا یک نظام بانکی منضبط و با اصول صحیح ایجاد کنیم چرا که نظام بانکی اگر بخواهد جایگاه واقعی خودش را پیدا کند باید پایبند به ضوابط و مقررات باشد.
ایشان رقابت در ارایه خدمات برتر در نظام بانکی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود : باید رقابت در نظام بانکی و سرعت و کیفیت در ارایه خدمات را تقویت کنیم. رقابت در سیتسم بانکی می تواند موجب افزایش رشد اقتصادی و افزایش کارآیی نظام بانکی کشور شود.

آقای شایسته، مدیر عامل بانک پارسیان نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و خیرمقدم به حاضران، با اظهار خرسندی از حضور رییس کل بانک مرکزی در این مراسم گفت: پافشاری امام خمینی(ره) و همچنین برگزاری جلساتی در اوایل انقلاب مبنی بر حذف ربا از سیستم بانکی موجب شد که هم اکنون تنها کشوری در دنیا باشیم که توانستیم بانکداری را بر طبق عقود اسلامی به صورت یکپارچه اجرا کنیم و بانک پارسیان اولین بانکی است که صندوق قرض الحسنه را در مجموعه بانکها افتتاح و فعال کرده است.
مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه گفت: هم اکنون بانک پارسیان بیشترین منابع قرض الحسنه را در میان بانک های خصوصی در اختیار دارد و با افتتاح مستقل این صندوق به نظر می رسد فضایی فراهم شود که در جذب منابع قرض الحسنه بیشتر از پیش فعال شویم.
شایان ذکر است؛ تشویق سپرده گذاران و ترویج سنت قرآنی قرض الحسنه، هدایت صحیح منابع قرض الحسنه پس انداز به سمت مصارف خیرخواهانه و خداپسندانه، حفظ حقوق سپرده گذاران و رعایت اصول و مقررات در اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری و اساسی جامعه از اهم مواردی است که مورد توجه بانک پارسیان در افتتاح صندوق قرض الحسنه قرار گرفته است.
اعطای وام به عروس و دامادی که در روز افتتاح صندوق با درخواست وام ایشان موافقت بعمل آمد و نیز افتتاح حساب قرض الحسنه برای آقای دکتر سیف، رییس کل بانک مرکزی و همچنین امضاء دفتر یادبود بانک پارسیان توسط رییس کل بانک مرکزی و میهمانان حاضر در مراسم از دیگر رویدادهای مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه پارسیان بود.