تاپ خبر۲۴: تغییرات و تحولات در دنیای فناوری در مقایسه با سالهای گذشته سرعت چشمگیری پیدا است و بی اغراق میتوان گفت هر روز شاهد ارائه و معرفی دستگاه های جدید با کاربردهایی خلاقانه هستیم. در این دنیای پر رقابت تمامی شرکتهای فعال این حوزه محصولات جدیدی طراحی میکنند تا تعریف جدیدی برای نیازهای کاربران […]

تاپ خبر۲۴: تغییرات و تحولات در دنیای فناوری در مقایسه با سالهای گذشته سرعت چشمگیری پیدا است و بی اغراق میتوان گفت هر روز شاهد ارائه و معرفی دستگاه های جدید با کاربردهایی خلاقانه هستیم. در این دنیای پر رقابت تمامی شرکتهای فعال این حوزه محصولات جدیدی طراحی میکنند تا تعریف جدیدی برای نیازهای کاربران ارائه دهند.

ایسوس نیز که همواره در مسیر نوآوری پیش رفته به تازگی با معرفی کامپیوتر جدیدی با عنوان Stick PC تصورات کاربران را از مفهوم کامپیوتر تغییر داده است. این محصول جدید که Stick PC QM1 نام دارد از تمامی امکانات لازم برای یک کامپیوتر کامل اما در ابعادی بسیار کوچک برخوردار است.
کامپیوتر QM1 ایسوس، ۱۱ سانتی متر طول و ۹٫۸ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن تنها ۳۸ گرم است. اما این محصول جدید ایسوس با وجود اندازه کوچک به یک پردازنده چهار هسته ای Atom Z3735F اینتل، ۲ گیگابایت حافظه DDR3L و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. از دیگر امکانات QM1 میتوان به قابلیت پشتیبانی از استانداردهای۸۰۲٫۱۱b/g/n و Bluetooth 4.0 برای تبادل اطلاعات در شبکه های بی سیم، یک پورت USB و یک پورت HDMI برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون و انواع نمایشگرها با ابعاد مختلف اشاره کرد به این ترتیب میتوانید با استفاده از QM1 تلویزیون های ساده خود را به یک تلویزیون هوشمند با سیستم عامل ویندوز تبدیل کنید. به علاوه کاربران میتوانند از طریق یک حافظه جانبی SD micro میزان فضای ذخیره سازی دستگاه خود را نیز ارتقا دهند.

کامپیوتری در جیب برای کاربردهای خانگی و اداری
Stick PC ایسوس، برای کاربردهای روزمره از جمله جستجوی صفحات اینترنتی، اجرای برنامه های اداری نظیر مایکروسافت آفیس و همچنین اجرای بازیهای ساده طراحی و ساخته شده است. QM1 با پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰، گرافیک HD و اتصال شبکه بیسیم پرسرعت، دریچه ای جدید به سوی کامپیوترهای قابل حمل گشوده است.
اما Stick PC QM1 با تکیه بر ابعاد کوچکی که دارد برای کاربردهایی نظیر ویدئو کنفرانس و ارائه پروژه ها بر روی نمایشگرهایی بزرگ ابزاری کارامد است. از سوی دیگر با توجه به مشکلاتی که ممکن است در زمان حمل و نقل برای لپ تاپ ها اتفاق بیفتد و یا مشکلاتی نظیر شارژ باطری و یا وزن بالا، QM1 جایگزین و پیشنهادی مناسب برای کسانی خواهد بود که همواره در سفر و یا در حال جابجایی هستند و به معنای واقعی به یک کامپیوتر کوچک نیاز دارند.