تاپ خبر۲۴: با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و مقامات عالیرتبه اقتصادی هند شورای اقتصادی دو کشور در دهلی نو افتتاح شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا ) طیب نیا در جلسه آغاز به کار فعالیت کمیته همکاری های مشترک ایران و […]

تاپ خبر۲۴: با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و مقامات عالیرتبه اقتصادی هند شورای اقتصادی دو کشور در دهلی نو افتتاح شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا ) طیب نیا در جلسه آغاز به کار فعالیت کمیته همکاری های مشترک ایران و هند در دهلی نو گفت: قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی از سرمایه گذاران خارجی در ایران حمایت می کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بهبود ثبات اقتصادی کلان ،مهار تورم و مجموعه سیاست های اقتصادی دولت زمینه را برای فعالیت اقتصادی در ایران آسان کرده است .
وی در ادامه یادآور شد: کمیته همکاری مشترک اقتصادی ایران و هند با هدف افزایش روابط تجاری و با عضویت بازرگانان و تجار هندی و ایرانی فعالیت خواهد کرد .
طیب نیا افزود: همکاری های اقتصادی بین دو کشور بزرگ ایران و هند به پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم دو کشور کمک شایانی خواهد کرد .
طیب نیا با تاکید بر ضرورت حل مشکلات و تنگناها در مسیر روابط بازرگانان ایران و هند گفت: با امضاء توافق نامه های همکاری دو کشور که فردا انجام خواهد شد نقشه راه همکاری های اقتصادی بین ایران و هند در بلند مدت ترسیم خواهد شد .
وی با بیان اینکه دولت هند با انجام اصلاحات اقتصادی در مسیر توسعه و رشد اقتصادی قرار گرفته است افزود : جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات اقتصادی و کاهش تورم نقطه به نقطه در مسیر رشد شتابان اقتصادی قرار دارد .
طیب نیا افزود :امیدواریم در شرایط پسا تحریم و افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور حجم مبادلات تجاری هند و ایران به دو برابر افزایش یابد .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی شدید و ناعادلانه لطمه های زیادی به اقتصاد ایران وارد کرد افزود :اما این تحریم ها فرصت هایی را هم برای ما فراهم کرد و ما توانستیم در زیر ساخت ها توان بخش تولیدی کشور را محکم تر نماییم و اکنون وابستگی اقتصاد ایران به نفت به شدت کاهش یافته است .
وی از ارتقاء ۳۴ رتبه ای شاخص بهبود محیط کسب و کار در ایران خبرداد وافزود: علیرغم تحریم ها ایران در دو سال گذشته اصلاح زیادی در محیط کسب و کار کشور انجام داده است و اگر این اصلاحات مورد پذیرش بانک جهانی بود شاخص بهبود محیط کسب و کار در ایران ۵۵ رتبه ارتقاءیافته بود .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه متاسفانه منطقه خاورمیانه دستخوش خشونت و افراطی گری شده است گفت: این ناامنی و خشونت رشد اقتصادی و بهبود زندگی مردم در همه کشورهای منطقه را به خطر انداخته است .
طیب نیا تصریح کرد: ایران در خط مقدم مقابله با تروریسم است و کشورهای منطقه با هر ملیت و زبان و و مذهب باید در ریشه کنی خشونت و تروریسم با هم همکاری کنند .
وی در ادامه با بیان اینکه خشونت و تروریسم بزرگترین خطر و دشمن پیشرفت و رفاه مردم در جهان است افزود : ما معتقدیم که تروریسم خوب و بد وجود ندارد و همه گرایش های افراطی و خشونت طلبانه را محکوم می کنیم و عقیده داریم اسلام دین صلح ،امنیت ،آرامش و محبت است .