تاپ خبر۲۴:سرمایه بانک صنعت و معدن به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان رسید و توان این بانک را در انجام ماموریت توسعه ای و تامین مالی طرح های صنعتی کشور افزایش داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک صنعت و معدن ، افزایش سرمایه ٢ هزار میلیارد تومانی بانک از محل تهاتر بدهی به مرکزی […]

تاپ خبر۲۴:سرمایه بانک صنعت و معدن به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان رسید و توان این بانک را در انجام ماموریت توسعه ای و تامین مالی طرح های صنعتی کشور افزایش داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک صنعت و معدن ، افزایش سرمایه ٢ هزار میلیارد تومانی بانک از محل تهاتر بدهی به مرکزی و از محل حساب مازاد حاصل از دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا سرمایه بانک از مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
سرمایه بانک صنعت ومعدن در پایان سال ١٣٩٣حدود دوهزار و ١٨٠ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ١٣٩۴به حدود دوهزار و ٧٠٠ میلیارد تومان بالغ شده بود.
گفتنی است با وجود این افزایش ، هنوز سرمایه بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای – تخصصی با استاندارد های جهانی فاصله داشته و نسبت به بانک های توسعه ای دنیا در سطح پایینی قرار دارد، به عنوان مثال سرمایه بانک توسعه ای کویت حدود ١۴ میلیارد دلار و سرمایه بانک توسعه ای ژاپن حدود ١٣ میلیارد دلار است.