تاپ خبر۲۴ : شرکت سامسونگ که از پیشگامان توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت یا ۵G است قصد دارد تحقیقات خود روی کاربردهای احتمالی دنیای مجهز به ۵G را توسعه دهد. در همین راستا سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد شرکت Zhilabs را خریداری کرده است. این شرکت بخاطر فعالیت در حوزه تحلیل خدمات و شبکه‌های مبتنی بر […]

تاپ خبر۲۴ : شرکت سامسونگ که از پیشگامان توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت یا ۵G است قصد دارد تحقیقات خود روی کاربردهای احتمالی دنیای مجهز به ۵G را توسعه دهد.

در همین راستا سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد شرکت Zhilabs را خریداری کرده است. این شرکت بخاطر فعالیت در حوزه تحلیل خدمات و شبکه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) شناخته می‌شود.
هدف از خرید این شرکت توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی سامسونگ در حوزه ۵G عنوان شده است تا زمینه لازم برای هماهنگی کامل خدمات اتوماسیون و تحلیل شبکه متناسب با تجربه کاربری در دنیای ۵G فراهم شود.
اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی نقشی مرکزی در معرفی خدمات جدید دنیای ۵G مانند اینترنت اشیا (IoT) و خودروهای خودران خواهد داشت. زیرا سطح اتوماسیون و تحلیل شبکه توسط اپراتورهای همراه باید تا حدی ارتقا پیدا کند که حتی تصور آن هم در نسل‌های قبلی اینترنت وجود نداشت. از این اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان برای تحلیل ترافیک کاربر، طبقه بندی اپلیکیشن‌های مورد استفاده و بهینه‌سازی کیفیت کلی خدمات استفاده کرد. زیرا روش‌های موجود کنونی در عصر ۵G دیگر کارآمد نخواهند بود.
یانگکی کیم، رییس بخش شبکه‌های تجاری سامسونگ می‌گوید «۵G امکان عرضه خدماتی بی‌سابقه را فراهم می‌کند که در نتیجه آنها، ترافیک داده‌ای بصورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل نیاز به ابزارهای تحلیل شبکه هوشمند و اتوماسیون بسیار حیاتی خواهد بود».
او افزود «خرید شرکت Zhilabs به سامسونگ کمک خواهد کرد تا این نیاز را برآورده کرده و عرضه بهترین خدمات ممکن به تک تک کاربران را تضمین کند».
خوان راونتوس، مدیرعامل شرکت Zhilabs هم می‌گوید «فناوری نسل پنجم، دنیای ارتباطات را متحول خواهد کرد. اما این تحول تنها زمانی موفق خواهد بود که بتوان کیفیت شبکه‌های انتقال اطلاعات را اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کرد. ما خیلی خوشحالیم که توانستیم به خانواده سامسونگ الکترونیکس بپیوندیم و با فناوری و محصولات نرم‌افزاری خودمان، چیزی به مجموعه کنونی خدمات عرضه شده توسط سامسونگ اضافه کنیم».
بر اساس قرارداد، مالکیت شرکت Zhilabs بصورت کامل به سامسونگ منتقل خواهد شد اما این شرکت به شکل مستقل و تحت مدیریت خودش کار خواهد کرد. سامسونگ تلاش می‌کند با ترکیب توانایی‌های این دو شرکت، فناوری پیشرفته‌ای را برای متحول ساختن دنیا در انتقال از نسل چهارم به نسل پنجم اینترنت عرضه کند.
سامسونگ علاوه بر خرید شرکت Zhilabs، همچنان به توسعه فعالیت در زمینه راه‌حل‌های اتوماسیون برای اندازه‌گیری کیفیت دریافتی هرکدام از کاربران استفاده خواهد کرد. این راه‌حل‌ها خواهند توانست کیفیت خدمات را بصورت خودکار و بدون دخالت انسان بهینه‌سازی کنند. سامسونگ همچنین قصد دارد روی فرصت‌های تجاری جدیدی سرمایه‌گذاری کند که با ورود دنیا به عصر ۵G، امکان آنها فراهم خواهد شد.
در همین راستا سامسونگ در ماه آگوست اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۵ هزار میلیارد وون کره جنوبی روی توسعه تجارت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که قرار است به رشد آینده این شرکت کمک کنند. از جمله این تجارت‌ها می‌توان به هوش مصنوعی (AI)، اینترنت ۵G، تجهیزات ماشین‌های خودران و بیو داروها اشاره کرد.