تاپ خبر۲۴: سامانه فروش اینترنتی ارز بانک ملت با حضور رییس کل بانک مرکزی و هیات همراه همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملت به صورت رسمی رونمایی شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، دکتر ولی الله سیف در مراسم رونمایی از این سامانه […]

تاپ خبر۲۴: سامانه فروش اینترنتی ارز بانک ملت با حضور رییس کل بانک مرکزی و هیات همراه همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملت به صورت رسمی رونمایی شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، دکتر ولی الله سیف در مراسم رونمایی از این سامانه با اشاره به تشکیل بانک ملت از چند بانک دولتی و خصوصی با سلایق مختلف، اظهار داشت: با همت کارکنان، این بانک به خوبی راه خود را پیدا کرد و این شانس را داشت که از مدیرانی قابل و باتجربه بهره ببرد و از استمرار مدیریت های مختلف، یک بانک مستحکم و مستقل شکل گرفت که هم اکنون جامعه از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی با اشاره به این نکته که بانک ملت می تواند یک بانک پیشقراول باشد، خاطرنشان کرد: این بانک می تواند به عنوان یک لوکوموتیو کل نظام بانکی کشور را به دنبال خود بکشد.
به گفته وی، بانک ملت قابلیت های زیادی دارد که می تواند نقش پیشروی را به خوبی ایفا کند و امیدواریم که بانک ها در این زمینه با هم رقابت کنند نه در جذب سپرده با نرخ های سود بالا.
رییس کل بانک مرکزی با بیان این نکته که باید بانک خود را همه جانبه رشد دهیم، گفت: خوشبختانه این مهم به خوبی در بانک ملت نهادینه شده است و می تواند آینده خوبی را در انتظار داشته باشد و اهداف خود را به خوبی به پیش ببرد و شاخصه یک بانک موفق در بعد بین المللی را در همه ابعاد داشته باشد.
دکتر سیف، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینه های اجتماعی و بی نیازی به مسافرت های زائد درون شهری و همچنین جلوگیری از بروز برخی فسادها را از جمله فواید الکترونیک شدن بانک ها ذکر کرد و گفت: اگر بانک ها به این سمت پیش نروند به تدریج انجام امور غیرممکن خواهد شد.
وی با بیان این نکته که مذاکرات به سمت و سوی مثبتی پیش می رود، تاکید کرد: حتما در این مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید و بانک ها باید آمادگی لازم را برای برقراری ارتباطات بین المللی به صورت دقیق داشته باشند تا به درجه ای از کارایی و مدرنیته برسند که توان رقابت با رقبای خارجی را داشته باشند.
محمدرضا ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت هم در این جلسه با بیان این نکته که همسو کردن چند بانک با سلایق مختلف کار بسیار دشوار و پیچیده ای بود که دکتر سیف در سال های دهه شصت به خوبی از پس آن برآمدند، گفت: این تفاوت سلایق فرصت های خوبی را برای بانک ملت ایجاد کرد و چون این بانک از بستر بانک های خصوص برآمده همیشه این روحیه را حفظ کرده و همواره جایگاه خود را ارتقا داده است.
به گفته وی، در ۳۰ سال گذشته سهم از بازار بانک ملت همواره رشد داشته است به گونه ای که هم اکنون در جایگاه دوم نظام بانکی قرار دارد و حتی در برخی از شاخص ها نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
ساروخانی با اشاره به شروع کار مطالعاتی سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی در سال ۹۲ گفت:سالیانه یک میلیون نفر به خرید ارز مسافرتی به بانک ملت مراجعه می کنند که برای جلوگیری از ماندن آنها در صف های طولانی شعب، طراحی سامانه فروش اینترنتی ارز در دستور کار قرار گرفت و کار کارشناسی این پروژه از تیرماه ۹۲ شروع شد و در شهریورماه همان سال اجرای پروژه به شرکت بهسازان ملت واگذار شد.
به گفته ساروخانی، این سامانه هم اکنون پس از ۵ هزار و ۸۰۰ نفرساعت کار کارشناسی در داخل شرکت و ۵۰۰ نفر ساعت کار در داخل بانک و فعالیت شبانه روزی ۱۹ کارشناس، به مرحله بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، این سامانه در ۱۹ شهریورماه سال جاری به بانک ملت تحویل و در ۲۵ شهریورماه نخستین تراکنش موفق به صورت آزمایشی انجام شد و هم اکنون نیز آماده ارائه خدمات این سامانه به متقاضیان ارز مسافرتی است.
هادی سپانلو، رییس اداره کل سازمان و بهبود روش های بانک ملت هم در سخنانی، ویژگی ها و نحوه کار با سامانه فروش اینترنتی ارز را برای حاضران تشریح کرد.