تاپ خبر۲۴:پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته Alpha 9 Gen 3 صدا و تصویر بهینه‌ای برای نمایشگرهای ۸K خارق‌العاده شرکت به ارمغان می‌آورد. ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان شرکت خالق تجربه Real 8K، هفته آینده در CES 2020 سری جدید تلویزیون‌های ۸K خود را معرفی خواهد کرد. این مجموعه جدید از ۸ تلویزیون شامل مدل‌های جدید ۷۷ اینچی و […]

تاپ خبر۲۴:پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته Alpha 9 Gen 3 صدا و تصویر بهینه‌ای برای نمایشگرهای ۸K خارق‌العاده شرکت به ارمغان می‌آورد.

ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان شرکت خالق تجربه Real 8K، هفته آینده در CES 2020 سری جدید تلویزیون‌های ۸K خود را معرفی خواهد کرد. این مجموعه جدید از ۸ تلویزیون شامل مدل‌های جدید ۷۷ اینچی و ۶۵ اینچی تشکیل‌شده که به محصولات ۷۵ و ۸۸ اینچی پیشین ملحق خواهند شد.

سری محصولات متنوع ۲۰۲۰ شامل تلویزیون‌های ۷۷ و ۸۸ اینچی برند لوکس LG SIGNATURE OLED 8K (مدل‌های ۸۸/۷۷ OLED ZX) و تلویزیون‌های پیشرفته LG NanoCell (مدل‌های ۷۵/۶۵ Nano99 و ۷۵/۶۵ Nano97 و ۷۵/۶۵ Nano95) خواهد بود که همگی از عنوان و لوگوی رسمی ۸K Ultra HD بهره می‌برند که توسط انجمن تکنولوژی مصرفی (CTA)‌ آمریکا به‌عنوان استاندارد وضع گردیده و با حداقل cm پنجاه درصد تعریف می‌گردد و مؤسسات معتبر مستقلی همچون TÜV Rheinland هم پیروی محصولات LG SIGNATURE OLED 8K و LG 8K NanoCell را از این استاندارد تائید کرده‌اند.

ال‌جی با تلویزیون‌های ۸K نه‌تنها کیفیت تصویر Real 8K را محقق ساخته، بلکه با دیدگاه آسودگی مصرف‌کننده در استفاده حداکثری از محتوای رسانه‌ای و تجربه ۸K واقعی هم راهکارهایی را فراهم ساخته است. مدل‌های جدید امکان پخش انواع محتوای ۸K اصلی را فراهم می‌آورند و در این مسیر تقریباً از تمام منابع تأمین محتوای ۸K از طریق اتصال HDMI یا USB و تحت کدک‌هایی همچون HEVC، VP9 و AV1 پشتیبانی می‌کنند. این شیوه‌های کدک و پخش محتوای ۸K از طرف بسیاری از بازیگران اصلی بازار همچون یوتیوب موردپذیرش قرارگرفته‌اند. تلویزیون‌های ۸K ال‌جی به‌راحتی از عهده پخش زنده محتوای ۸K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه برمی‌آیند و توانسته‌اند گواهی پخش ۸K 60P از طریق HDMI را هم کسب کنند.

جدیدترین تلویزیون‌های ۸K ال‌جی به لطف بهره‌گیری از پردازنده هوش مصنوعی جدید Alpha 9 Gen 3، عملکرد و کارایی بسیار بهتری را عرضه خواهند کرد. بهره‌گیری از تکنولوژی یادگیری عمیق در تلویزیون‌های سری ۲۰۲۰ ال‌جی و استفاده از سیستم هوشمند ارتقا کیفیت ۸K، باعث شده تا تمامی منابع رسانه‌ای با کیفیت صدا و تصویر بهبودیافته تجربه‌ای نزدیک به ۸K را منتقل کنند. بر پایه شبکه هوشمند یادگیری عمیق ال‌جی، سیستم ارتقا کیفیت هوشمند ۸K با پردازش محتوای موجود و اعمال مراحل چهارگانه حذف نویز و بهبود وضوح بر پایه فرکانس، رزولوشن رسانه موجود را تا حد زیادی نزدیک به ۸K افزایش داده و تصاویر واضح و دقیقی خلق می‌کند.

قابلیت AI Picture Pro پردازنده هوشمند α۹ Gen 3 قادر است چهره‌ها و متون را درون صفحه تشخیص داده و از روش‌های افزایش وضوح و بهبود رنگ ویژه‌ای برای ایجاد حالت پوستی طبیعی بهره ببرد. تا چهره‌هایی شفاف‌تر و متونی خواناتر در اختیار داشته باشید. علاوه بر این سیستم انتخاب خودکار ژانر (Auto Genre Selection) انواع مختلف محتوا را تشخیص داده و به‌صورت خودکار بهترین حالت تنظیمات تصویر را روی آن‌ها اعمال می‌کند تا از نمایش بهترین کیفیت تصویر اطمینان یابد. این سیستم محتوای ویدیویی را در ۴ دسته فیلم، ورزش، استاندارد و انیمیشن طبقه‌بندی می‌کند.

AI Sound Pro ال‌جی هم با تحلیل و دسته‌بندی هوشمندانه صدای رسانه‌ها در ۵ گروه موسیقی، فیلم، ورزش، خبر و درام سعی دارد تا صدایی واضح‌تر و غنی‌تر و مجزا از صدای کلی پس‌زمینه را به گوش شما برساند. این سیستم دیالوگ‌ها را تشخیص داده و میزان صدای آن‌ها را افزایش می‌یابد، لذا هنگامی‌که سیستم‌هایی صوتی همچون surround 5.1 سعی دارند بالاترین میزان صدای ممکن را برای ایجاد حس تعلیق و حضور درصحنه برای مخاطب خلق کنند، این تکنولوژی منحصربه‌فرد باعث می‌شود شما دیالوگ‌ها را کاملاً واضح بشنوید.

علاوه بر خلق یکی از تجربه‌های استثنائی تماشا، تلویزیون‌های ۸K ال‌جی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تراز جدیدی از سهولت و آسودگی را برای کاربر ممکن ساخته‌اند. کاربران می‌توانند با استفاده از منوی Home Dashboard تلویزیونشان مستقیماً به کنترل ابزار‌های اینترنت اشیاء سازگار با این تکنولوژی بپردازند. یا اینکه از طریق کنترل صوتی هندز‌فری تلویزیون، تنها با دستورات صوتی تمامی ابزارهای متصل به شبکه داخلی‌شان را کنترل کنند. تمامی تلویزیون‌های ۸K ال‌جی به سیستم تشخیص صدای ThinQ مجهز بوده و در ۱۴۴ کشور دنیا عرضه خواهند شد. با بهره‌مندی از پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS ال‌جی، تلویزیون‌های جدید از HomeKit، Apple AirPlay 2،Google Assistant و Amazon Alexa پشتیبانی می‌کنند. در آینده نزدیک برای کاربران پرمیوم آلکسا آمازون، قابلیت Far-Field Voice هم افزوده خواهد شد.

Park Hyoung-sei رئیس شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌گوید: «ال‌جی عمیقاً خود را به ارائه بهترین تجربه دیداری ممکن برای مصرف‌کنندگان متعهد می‌داند. با تلویزیون‌های ۸K OLED و NanoCell مصرف‌کنندگان درخواهند یافت یک محصول با امکانات و توانایی‌های کامل چگونه باید فارغ از فرمت‌های تصویری، کیفیت تصویری مدهوش کننده‌ای ارائه کند.»

سری کامل تلویزیون‌های ۸K ال‌جی طی نمایشگاه CES2020 از هفتم تا دهم ژانویه در غرفه این شرکت (شماره #۱۱۱۰۰ سالن اصلی مرکز همایش‌های لس‌آنجلس) به نمایش گذارده می‌شوند. تمامی فعالیت‌ها و اخبار ال‌جی در CES را با هشتگ #LGCES2020 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.